17 maj -14 Humlan kan inte flyga.....

Att vara DT åt Momas lil'shop of stamps
är verkligen en rolig utmaning.
Utmaningar gillar jag!
Då pratar jag inte om "tävlingar"
av olika slag,
utan att utmana mig själv på olika sätt,
t ex att pröva något nytt.
 
Därför blev jag så glad när jag upptäckte
Monikas fina texter
om att söka sig utanför sin "comfort zone".
 
BoBunnys underbart färgsprakande papper
triggade igång mig också.
 
 
Kuvert ja, men det var väl inget nytt!?
 
 
Kortet har däremot nästan inga dekorationer.
Papperen får tala för sig själva
och lyfta budskapet i texten.

hÄnglahumlan blev ett självklart val.
Associerade till Lennart Helsings
underbara dikt.
 
Humlan kan inte flyga
för vingarna är för små.
Den struntar i vad man säger
och flyger ändå.
 
Säg mig du lilla humla
hur går den där flykten till?
Men humlan den brumlar och mumlar:
Man kan allt man vill!
 
 
Insidans vackra text.
Lite lila chalk har jag använt.
 
 
Inuti kortet finns också plats för en hälsning.
Hade en stämpel, som jag tyckte
passade till pappersmönstret.
Den fick binda ihop skrivrutan med mönsterpapperet.
 
 
Det underbara papperet fick dominera
även baksidan.
 
Det gick ju att göra ett kort
utan blommor, swirlar, rosetter och bling!
 

Ja, här är den lilla humlan
på väg att flyga ut i världen!
 
Hoppas du blev inspirerad att "gå utanför din comfort zone"!
Dessa underbara texter hittar du alltså här
och massor av annan inspiration
hittar du också i shoppen.
Välkommen in!
 
Ha nu en underbar helg!
Sol och värme bjuds här i vårt
älskade Björkebo.
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bili

Härligt kort. kram bibbi

2014-05-17 @ 10:35:17
URL: http://kortfonstret.blogspot.net
Postat av: Sindra

Vilka härliga färger! Du har helt rätt i att pappret och texten talar för sig själv och behöver inte massor av dekos för att lyfta :)
Kram

2014-05-17 @ 11:29:08
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Maritha

Åhhh så himla fint kort. Den stämpeln är ju så söt och texten gillade jag verkligen verkligen. :)

Kram kram

Postat av: Carina

Kanonsnyggt. Pappret är vackert och där behövs inget annat. Kram

2014-05-18 @ 08:24:05
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Camilla

Ett mycket stilfullt och fint kort med en vacker text.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram

2014-05-19 @ 11:56:27
URL: http://kortmillas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0