16 januari -15 Skissutmaning på träffen .....

Vi fick en kasse med "godis"
när vi kom till träffen
och ett häfte med utmaningar.
 
Här är "skissen" vi fick att inspireras av
och vi fick också cardstock,
mönsterpapper och blommor.
 
 
Så här blev mitt kort.
 
 
Man fick, som tur var, lägga till lite ur sina egna gömmor,
så jag fick chansen att göra ett fint kuvert.
Det här papperet heter Lost & Find,
och jag använde den "stripen" också på kortet.
 
 
Jag hade inte så mycket "steampunk"
utan fick använda en urtavla.
En fin vilda-text fick vara med på tagen
som fanns på mönsterpapperet.
Lite extra poststämplar satte jag också dit.
 
 
 
De gula rosorna fanns på ena sidan
av papperet vi fick i påsen
och en massa roliga bilder och tags på den andra.
Särskilt gillade jag cyklisten!
Texten på den lilla tagen med rosen
är från InkyWings.
En skrynklig brun rosett hamnade
på ett lite annat ställe än bandet på skissen.
 
 
Med hjälp av min "stjärtstans"
gjorde jag en tag av skrivmaskinsbilden.
 
 
Som du ser har hag monterat alla papperslager
med 3D-kuddar för att ge kortet liv.
 
 
Här är kortet med sitt kuvert - inte
precis "min stil" men så kul
att bli utmanad att göra något annat än vanligt!!
 
Insida och baksida hann jag inte med
innan inlämningstiden
och sen tog ju nästa utmaning vid
(den i förra blogginlägget, med tapeterna)
så det får jag göra färdigt sen ;-)
 
Den här helgen verkar vi också få storm i Hälsingland,
men med småregn i st f snö :((
Det gillar jag faktiskt sämre!!
Ha en trevlig helg, med mycket scrap!
Kram!
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer
Postat av: jessica

Så fint !!

2015-01-16 @ 22:32:27
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Wow, så läckert kort du gjorde, me like:)) Läckra papper och dies:) Den texten från Vilda stamps var så fin:)Ditt kuvert blev sååå fint också:))
Här hos oss har vi var annan dag snö/regn väder, inget roligt alls.

Ha en fin helg
Kramizar Marie

2015-01-17 @ 11:45:37
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Onkis

Va roligt att vara på träff och pyssla med likasinnade :)
Gillar dina fina kort som du gjorde under träffen, kul att bli utmanad, och du lyckades bra med utmaningarna.
Kram!

2015-01-18 @ 11:21:25
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0