26 juli -15 Grattis till en 80-åring....

Vi är ett ganska stort gäng här,
både fritids- och permanentboende
som hängt ihop sen vi var barn.
Sen gifte vi oss och fick barn,
som också blev vänner 
och så fick vi barnbarn.....
Skaran blir större och större!!
 
"Åldermannen" i gänget fyllde 80 år i fredags
och vi var en hel hoper som grattade,
åt tårta och skänkte pengar till Röda Korset
efter jubilarens önskemål.
 
Naturligtvis fick han ett kort också.
 
 
Vi var ju i Sthlm förra veckan,
mellanlandade i Gävle torsdag kväll
och åkte nästan direkt till 80-årskalaset på fredan.
Kortet måste alltså göras i Gävle
(dålig framförhållning av mig)
och nästan allt jag behövde fanns här i Björkebo. :((
 
Åsa räddade mig och stansade ut Grattis
och papper har jag ju aldrig ont om!! ;-)
 
 
En läcker blomma i rätt färg fanns i lådan hemma.
Prydde den i mitten med en guldig "pärlhatt"
och en halvpärla.
Guldiga halvpärlor fick sen förstärka det gyllene temat.
 
 
Trädde ett pärlhjärta på ett sammetsband i grönt
som jag monterade på en vit cardstockremsa.
Mönsterpappersvimplarna fick också
vita kanter eftersom jag monterade dem
på vitt ritpapper.
De små blommorna i hörnet hade vi hittat
på Pyssloteket i tisdags.
Anade inte hur snart jag skulle få användning för dem.
 
 
De två mönsterpapperen klär varann så bra.
(Har kvar så det kan bli ett kort 
med prickigt kuvert också ;-)  )
Insidan fick också ett runt Grattis
och ett par jättebrads som fanns i en ask hemma.
 
 
På baksidan en vimpel till
men min namnetikett på sin gröna scalloped bakgrund
får du tänka dig, eftersom etiketter och stansar
fanns i Björkebo (men de satt på plats
när Perre fick sitt kort!)
 
 
Kuvert blev det förstås också - 
det vore ju inte "jag" annars ;-)
 
 
Kortet och kuvertet - levererat i fredags alltså.
 
Det var ett underbart väder då,
och tur var väl det med massor av gäster
i Maj-Britt och Perres sommartorp.
Vi satt ute i solen och njöt
både av vädret, "gofika" och gemenskapen.
 
Idag däremot har regnet vräkt ner mest hela dan
men en liten stund sken det upp
så att vi fick en efterlängtad promenad.
 
Ha det gott!
Var rädda om varann!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Tjusigt kort! Jag tycker det är svårt med kort till män, men du har lyckats riktigt bra:0)

2015-07-26 @ 19:08:07
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: snojbi

Jättefint kort och kuvert


Kraaaam

2015-07-28 @ 18:34:44
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Härligt kort till en 80-åring:)Snyggt med vimplarna och kuvertet blev snyggt:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-08-05 @ 23:29:23
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0