30 november -15 Nya favoriter....

....dyker det upp ibland.
Åsa är den som hittar på nätet
och tipsar mig - tur att jag har henne!
 
 
De här små sötnosarna är nya favoriter.
Det är Nilla/Pernilla på SkaparKällarn som ritar.
Visst är de underbara!!
De fina snöstjärnorna är knappar
(där jag klippt bort öglan på baksidan)
som jag fick från goa Marie
och de matchande små prickarna
är nytt bling från Panduro
(det enda jag köpte när jag var på Mall of Scandinavia i torsdags!!)
 
 
De små änglarna är färglagda med Distress Markers.
Jag har lagt en linje med Stickles Platinum längs kanten.
 
 
Gillar det här "kuvertpapperet".
Det blev en snygg kuvertflik.
 
 
Insidan med en fin julönskan
fick också mönsterpapperet
och "stjärtstansen" i hörnen.
 
 
Baksidan och.....
 
 
...kort och kuvert.
Ett litet "bonustips" om du orkat ända hit:
Den fina spetsen kan du få att räcka länge
om du bara sätter dit de små bitar som syns
och har tomt under motivet ;-)
 
Sista november idag.
Solen lyser över gröna gräsmattor
och det är varmgrader.
I Paris pågår klimatmötet
och på Ring P1 i morse ifrågasatte en arg ung man
om vi skulle rasera hela vår civilisation
genom att fasa ut användning av olja och kol....
 
Var rädda om varann och vårt arma jordklot!!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika Wandler

Jättesött kort! Tack för smarta tips! Det är inte så dumt att "snålscrappa". Det är väl också klimatsmart, kanske?! ;-)
Kram!

2015-11-30 @ 12:11:06
URL: http://hemmahosulrika.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett så underbart vackert ängla kort:)) Den stämpeln var verkligen supersöt och så fint färglagt:))vackert papper dies och dekorationer:) Smart tips med spetsen;) Jag brukar göra så om den inte räcker;)
Kuvertet blev som vanligt superläckert:))

Må så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2015-11-30 @ 19:18:04
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0