26 oktober -15 Ett önskekort....

....visar jag idag.
Jag gjorde ett kort med en text
och bloggade härom dagen.
En fb-vän hörde av sig och ville ha
ett kort med den texten.
Hon önskade ett kort i rosa, vitt och silver.
 
 
Jag stansade ut en ram i ett rosa mönsterpapper
som jag glittrade med Wink of Stella Clear.
Jag la Stickles Stardust
innanför ramen.
Jag satte en rosa cardstock på den vita kortstommen.
Sen satte jag ett vitt ritpapper
under wellum med silvermönster.
Hörnen är stansade med min "stjärtstans".
 
 
Varje lager är monterat med distanskuddar.
Runt hjärtat (som är utstansat i "kuvertpapperet")
har jag också glittrat med Stickles.
Runt papperen har jag ritat med min GellyRoll Clear Star.
Det går så bra att följa papperskanten,
särskilt när man monterat med distanskuddar.
Rosor och en silverfjäril fick dekorera också.
 
 
Dagens kuvert blev så här.
Det är ett av de fina Primapapperen igen,
som Åsa hade med sig från Engströms.
Helt underbart, tycker jag!!
 
 
Jag gjorde en insida också,
med det fina "kuvertpapperet"
och en annan fin textstämpel jag hade.
Jag monterade den på två utstansade hjärtcirklar,
en rosa lite mindre och en vit större.
Inuti får det ju lov att vara platt
så här finns inga distanskuddar!
Mycket bling finns det också.
 
Min vän ville kunna sätta kortet på väggen
och jag tänkte att om hon vill
kan hon klippa isär det och använda båda sidorna.
Därför skrev jag inget i kortet
utan la i ett litet brev i stället.
 
 
Baksidan med lite hjärtan där också.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Hoppas nu min vän gillar kortet!
 
Jag "hoppade av" i Stockholm efter Fristadsträffen
eftersom Kjell är här och jobbar några dagar.
Idag har jag lunchat med en vän
som jag bodde granne med i Lycksele
när vi var nygifta - det är 48 år sen!!
Roligt att hon flyttat till Stockholm
så det blir lite lättare att träffas!
 
Ha det gott!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här var ett riktigt vackert kort, me like:))
Ramen du stansade ut tyckte jag var supersnygg:))
Insidan och kuvertet blev otroligt vackert:)
Texterna gillade jag:)
Hoppas du hade en trevlig dag med din vän:)
Tack för din rara kommentar inne hos mig, blir såååå glad:))))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-10-27 @ 22:02:24
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie L

Åh vad glad din vän ska bli!!! Blir hon inte det så ropa på mej, då ska jag sparka henne lite på smalbenen

2015-10-30 @ 00:11:20
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0