13 augusti -16 Kuvert med kort till....

.... är det ju faktiskt oftast för mig.
Det vill säga,
jag ska ju göra ett kort
men börjar genast leta efter mönsterpapper
som kan passa till kuvert
för jag måste ju skära till kuvertpapperet
innan jag börjar med kortet
om jag ska få papperet att räcka ;-)
Ibland, som med gårdagens kort,
börjar det med en färdig bild
som jag letar passande kuvertpapper till.
Ska ju stämma i både färg och stil.
Idag är det tvärt om - började med ett papper.
 
 
Köpte en bunt "sorterade papper"
av Katarina på Engströms i somras
till ett bra pris, men då hade jag ju
inte möjlighet att välja just "kuvertpapper".
Det här fanns i alla fall i bunten
och det blev ju ett alldeler utmärkt kuvert!!
 
 
Utgick från färgskalan på kuvertfliken
när jag gjorde det här kortet.
(Det är ofta så det går till hos mig ;-) .)
Sen färgla jag den söta hÄngeln med kaffebricka
med Distress Markers i matchande färger
och letade lämpliga dekorationer i mina gömmor.
Motivet och "fotomattan" är stansade
med dies från Lawn Fawn med söm i kanten.
Det var de första jag köpte
som hade sån kant och de är få
i förpackningen med mycket olika storlek.
Har hittat andra liknande som är bättre
men de har ingen die så stor som den största här.
 
 
Använde som vanligt distanskuddar mellan papperslagren
för att bygga lite höjd.
Den konkavt rundade hörnstansen
gillar jag mycket.
Tror att Helihak fått in den igen
om du skulle vilja ha en.
Om du inte hittar den i webshoppen
kan Gunilla nog hjälpa dig om du slår en signal.
 
 
Tull kortets insida använde jag "hålet"
efter framsudans utstansade "fotomatta".
De vågiga kanterna är stansade ur
kuvertpapperets fram- respektive baksida
med en kantdie.
Såå praktiskt att ta med på träffar
i st f tunga och skrymmande kantstansar!
 
 
Baksida med lite "spill" som dekor
plus min namnetikett, som vanligt.
 
 
Kortet och kuvertet, som vanligt.
Visst var fjärilsknappen pricken över i!!
Köpte en påse på scraploppis
och den här passade precis i färg här.
Textstämpeln kommer från InkyWings,
som har såå många fina svenska textstämplar.
 
Har mellanlandat i Gävle
och njuter av ett riktigt bredband!!
Njuter också av att sommaren kom tillbaka idag
redan uppe i Björkebo faktiskt,
med sol och värme igen 
efter några höstlika dagar.
 
Nu drar vi snart ner till Medelhavet.....
Ha det gott - var du än är
och vad du än gör!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert kort, me like:) Den hÄngla stämpeln är så söt och du har färglagt den så fint:)Kuvertet blev jätte snyggt:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-09-03 @ 19:10:12
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0