14 augusti -16 Rosor och romantik....

Jag hälsade på goa Monika i Bollnäs
häromdagen en snabbis
och då kom hon med ett mönsterpapper
som hon tyckte "det stod Margareta på"
och gav till mig.
Det var helt ljuvligt och ena sidan
var ett perfekt "kuvertpapper"!
 
 
Älskar ju både rosor och stjärnor
så det var verkligen ett papper för mig!!
Tusen tack Monika 
för både papperet och inspirationen!!
Måste genast sätta igång och skapa
fast jag egentligen inte hade tid mitt i packbestyren ;-)
 
 
Jag hittade den här ljuvliga lilla tösen
i mina gömmor och tyckte
att hon passade perfekt!
Dien jag skar ut inramningen till henne med
hör till samma Spellbinders: Elegant Ovals-set
som den jag använde på julkortet härom dagen,
men är storleken mindre.
Stickles Platinum runt motivet.
 
 
Jag valde cardstock i färg med stjärnorna
på mönsterpapperet till som kortstomme.
Eftersom jag var rädd att "konkurera ut"
det fina rosenmönstret,
dekorerade jag sparsamt med stjärnor
och en fjäril.
Den konkava hörnstansen fick jobba igen
och brun cs kanta mönsterpapperet.
 
 
 Stjärnorna har Åsa köpt en jättepåse av på Dollar Store.
De blänker, så de är lite svårfotade,
men här ser du ändå hur fina de är
med olika präglat mönster.
Jag böjde uddarna lite
(med hjälp av mitt virknålsskaft, som vanligt)
och fäste dem på distanskuddar.
 
 
Så gjorde jag förstås även med de andra lagren, 
som vanligt.
Har också dragit en linje med GellyRoll-penna
Clear Star runt mönsterpapperet
och längs kanten på stjärnorna.
Syns bättre på kortet än på fotot ;-)
 
 
Kortet med kuvert i all sin glans!
 
Nej, nu måste jag kolla det sista med packningen
och sen fixa lite mat innan vi åker.
Nice - here we come!!
 
Ha det gott och njut av livet!!
Nu blir det lite stiltje i min blogg medan jag är borta
men i Helihakbloggen återkommer jag på torsdag!
Har man "sommarjobb" så har man!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vackert kort med alla stjärnorna och söt liten tös:)
Hoppas ni hade det bra i Nice:)

Kramizar Marie

2016-08-31 @ 21:18:35
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0