7 augusti -16 Stjärnor....

....i mängd finns på dagens kort.
Jag plockade i mina pappershögar
- ett osvikligt sätt att "hitta" inspiration för mig -
och hittade lite smått och gott.
Bl a en bit av ett stjärnpapper,
jeanspapper och en matchande
randig pappersbit.
 
 
Gick igång på stjärntemat.
Åsa kom i midsomras med en jättepåse pappersstjärnor
som hon hittat på Dollar Store.
(Vi satt sen på midsommaraftonskvällen 
och sorterade stjärnor till långt in på natten ;-)  .)
Sugrör med stjärnor hade jag också
som passade i färg.
 
 
Stansade ut en större stjärna med en die
från Nellie's multi frames
som jag köpte hos Scrapweb 
på vår "road trip".
Satte Åsas fina stjärnstämpel på.
Du hittar den här om du vill ha en.
Stjärnbling hittade jag också.
Det randiga papperet är stansat
med en kantstans från Fiskars.
 
 
Det gick åt en hel del distanskuddar
för att få det som jag ville ha det.
Både nederkanten på den randiga remsan,
alla stjärnorna och Åsas stämpel är monterade med sådana,
den stora stjärnan t o m med dubbla kuddar
för att matcha höjden på de tillplattade sugrören
som finns under en del av den.
 
 
Kortets insida med liknande dekor.
Textstämpeln är från InkyWings
och den lilla vimpeln med stjärnan 
ingår i ett die-set från gummiapan.
 
 
Även baksidan fick jeanspapper
och en stjärna under namnetiketten.
 
 
På dagens kuvert syns jeanssömmarna 
så extra fint.
 
 
Kortet med sitt kuvert avslutar som vanligt.
 
Är det här ett "manligt" kort??
Ibland undrar jag vad vi menar med det!
Att det saknar blommor???
Men jag vet många ivrigt trädgårdsälskande män
som odlar massvis med blommor.....
Att det är blått???
Men jag klär mig gärna i blått!!
Hoppas det är ett "mänskligt" kort!
 
Ha det gott min vän och
Kram!

Kommentarer
Postat av: Susanne Henriksson

Så fint! Jag har ofta tänkt detsamma angående manligt o kvinnligt. Jag sätter gärna på blommor fast det är till en man. Du gör jättefina kort.
Kram

2016-08-08 @ 08:05:07
URL: http://pilgarden.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Ett superfint kort med fina stjärnor, och du är MIN stjärna! ♥
Jag tror män uppskattar kort både med blommor och fina färger, det är nog bara vi som skapar dem som får lite panik och inte tror att de ska passa.
Puss på dig mamsen ♥

2016-08-08 @ 09:06:34
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Åh vilka fina stjärnor, hoppas få komma till Dollarstore snart, det har varit prat om det i alla fall. Kortet tycker jag nog kan användas till både man och kvinna, fast det är nog kombinationen av färgerna och blommor som avgör lite kanske samt den lite mindre gulliga stilen

2016-08-08 @ 21:18:20
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0