10 december -16 De sista resterna....

.... av det vackra blå papperet
användes till detta kort.
 
 
Här fick den stora fina utstansade jul- och
nyårshälsningen vara motivet.
Dien kommer från Moapyssel dies.
 
Stansade också ut en snöstjärna:
MemoryBox Rizza Snowflake
och har använt ett gnistrande papper
ur en julcardstockpack från Panduro.
 
Till sist letade jag fram koboltblå och vita
halvpärlor i glas som fick fullborda.
 
 
Insidan med en fin stämplad julhälsning
från 
samma snöstjärna som på framsidan
och Åsas fina julpoststämpel 
(som du kan hitta HÄR).
 
 
Visar min fina namnetikett nära idag.
Det är Åsa och hennes Magnus
som gjort mina olika namnetiketter i datorn.
Så perfekt att bara kunna skriva ut
och sen stansa ut.
Idag blev det förstås en glittrande bakgrund.
Som vanligt sitter den på kortets baksida.
Oftast har jag också dekorerat
med mönsterpapper på baksidan
men nu är det här härliga blå papperet
tyvärr alldeles slut :(
 
 
Silvrigt köpekuvert blev det förstås idag
eftersom jag hade så lite av det blå papperet
men även om det räckt
hade det nog inte gått att göra kuvert
av det här handgjorda textila papperet.
 
Har just kommit hem från en 
helt underbar scrapdag med Gävlegänget.
Såå inspirerande!
Så mycket glatt och alvarligt prat,
skratt och så scrapp förstås! ;-)
Älskar våra små träffar som Åsa bjuder in till!
 
Det har snöat idag - älskar det också!!
 
Nu är det nästan dags för sängen.
Fick en liten stund på slutet av Nobelfesten
när jag kom hem.
Festligt!
 
Ha en trevlig söndag!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart gnistrande julkort med vackert papper och die, me like:) Så fin textstämpel på insidan och Åsas stämplar tokgillar jag:))
Ni verkar ha haft en så trevlig scraträff hos Åsa:)
Själva var vi och gratulerade min lilla mamma som fyllde 83 år:)
Här är det ingen snö och 6 grader varmt. I natt skulle det bli minusgrader säger de.

Ha nu en fin tredje advent:)
Kramizar Marie

2016-12-11 @ 13:03:26
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0