5 juli -16 Mera skräp - eller scrap....

Fortsätter med mina spillpappersmappar.
 
 
I den här fanns en större bit
som kunde bli ett kuvert.
 
 
Inte så roligt "kuvertpapper"
men det väckte nostalgikänslor:
pepitarutigt och "hundtandsmönster"
var mycket populärt i min ungdom
och jag hade en västklänning
(vet ni ungdomar ens vad det är??)
i nästan sånt här tyg i 20-årsåldern ;-)
 
 
Kortet av diverse matchande spillbitar 
blev så här.
Tokgillar den hät textstämpeln!
Åsa kom till midsommar och hade med sig
två jättepåsar med stjärnor
som hon fyndat på Dollar Store.
Massor av läckra färger!
Tyckte de här passade här
tillsammans med stjärnvimpeln.
Jag har glittrat kanterna på stjärnorna
med Gelly Roll clear star-penna
och kanten på vimpeln med texten
med Stickles Platinum.
 
 
Som vanligt har jag använt distanskuddar
när jag monterat de olika lagren
för att få struktur på kortet.
Den konkava hörnstansen gillar jag också -
tänk vad lite' kan göra mycket!
 
 
Kortets insida i samma stil fick också en stjärna
och en text från InkyWings.
 
 
Baksidan och.....
 
 
.... kortet med sitt kuvert.
 
Det finns mera "spill" i mappen. 
Kanske det blir nåt mer kort av det,
eller så sorterar jag in det
tillsammans med andra spillbitar
i en ny mapp ;-)
 
Det har varit ovanligt "tyst" här i bloggen några dar.
Dels beror det på att jag inte mått så bra,
sommarförkylningen var inte att leka med,
dels har jag haft ett beställningsprojekt att pilla med,
som tagit ganska lång tid och en del klurande,
fixande och trixande.
Det kommer du att se i Helihakbloggen
på torsdag om du vill ;-)
 
Om du kikar in här imorgon, onsdag,
visar jag nog denna veckas julkort
och kanske några bilder från trädgården
eftersom vi är hemma i Gävle ett par dar.
 
Hoppas du har det gott där du är! 
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Smart idé att lägga ihop spillbitar som passar ihop. Så smart har inte jag varit. Allt liggeri en enda rör hos mig ;)

Så snygga kort det blir också och bonusen den här gången förstås, ett så snyggt kuvert!

Ha det gott!
Kram!

2016-07-06 @ 09:18:54
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå läckert spillpapperskort i härliga papper och färger:)) Textstämpeln gillade jag också:) Jag har alltid gillat pepitarutigt:) Det ser alltid stiligt ut tycker jag. Kuvertet blev läckert:)
Hoppas din förkylning snart blir bättre. Jag postade ett brev till dig i Måndags, hoppas det dyker ner i brevlådan idag till dig:))

Krya på dig nu och må så gott:)
Kramizar Marie

2016-07-06 @ 12:49:13
URL: http://mariespyselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0