6 juli -16 Veckans julkort....

.... är gjort med BoBunnys fina Silver & Gold-serie.
 
 
 Liite knepigt att få till ett "perfekt" kuvert kanske,
men framsidan blev helt OK tyckte jag....
 
 
...eller vad tycket du?
 
Andra sidan av det här papperet är randigt
och sen finns det ytterligare
ett par matchande papper.
Jag valde det med granar.
 
 
Stansade också ut en julgran 
med en die jag fick med i en scraptidning
för flera år sen.
Den har blivit sällan använd,
då den var så svår att få lös ur dien oskadd.
Nu har jag foamat dien
och då går det som en dans!!
Den är monterad på en oval med stitched kant
stansad med en die från Lawn Fawn,
som passade ganska bra
till Spellbinders scalloped ovals petite.
 
 
Åsas fina julpoststämpel
kan du hitta HÄR.
Den finns på "Slipsarket".
Hennes runda stämplar passar precis i en 1"-punch
och jag har monterat den på en scalloped
som är stansad med en 1 1/4"-punch.
Snöstjärnorna är en Martha Stewart-punch:
Glacial Snowflake.
"Stjärtpunchen" i hörnen finns hos Helihak.
Det är REA där just nu, så passa på om du vill ha en!!
 
 
Jag använde som vanligt distanskuddar
när jag monterade de olika lagren.
 
 
 Kortets insida med en stämplad julhälsning
och ett hjärta stansat med en die
från Gummiapan.
 
 
Baksidan och....
 
 
....kortet och kuvertet.
 
Ja, lite knäppt är det väl med julkort
så här mitt i sommaren, 
men har jag bestämt mig för "ett i veckan"
så är det bäst att inte ge sig.
 
Vi har haft tur och har haft en underbart solig
och varm period här i Hälsingland.
Tyvärr har ju jag inte kunnat njuta så mycket
p g a min jätteförkylning
men nu är den på väg att flytta ut,
tack och lov!!
 
Hoppas du mår och har det bra!
Hoppas också solen skiner på dig,
åtminståne av och till!
Om det blir nån regnvädersdag
kan man ju alltid scrappa!! ;-)
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sitter just nu på vår altan i sommarstugan och blickar ner över ån:) Så skönt och fridfullt!
Mina föräldrar är här också, och pappa mår bra nu efter insidenten igår. Han ser ju visserligen ut som han gått världens boxningsmatch;)

Just nu önskar jag att jag också hade fortsatt med julkorten!!!! Ditt julkort blev sååå vackert:) Härliga papper och julgranen var jättefin med sina röda kulor:)Insidan med den fina texten och granarna på rad gillade jag också, och kuvertet är som vanligt ljuvligt:)

Ha det nu så gott i Björkebo:)
Kramizar Marie

2016-07-09 @ 17:54:03
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0