1 maj -16 Min första CyberCrop....

...har jag deltagit i nu.
Det är Engströms, som startade
sin CyberCrop förra helgen
och den pågår till i kväll 23.59
så än hinner du vara med - om du vill!
Klicka dig in via länken
om du vill se alla roliga tävlingar!
 
En har temat Grönt är skönt.
Här är mitt bidrag till den:
 
 
Letade efter "vårgrönska" i pappershögarna.
Sen stansade jag ut vårfåglar på gren
med en die jag köpte på Loppis nyss.
 
 
Stansade ut dem i akvarellpapper
och färglade med Distress Marker och vattenpensel.
Bladen på grenen har jag lagt Glossy Accent på
för att få dem att glänsa
pch fåglarna har fått lite glans av Gelly Roll Clear star-penna.
 
 
Insidan med plats att skriva.
Kvistarna stansade jag ut
i ett av framsidans mönsterpapper.
Blomman är stansad i vanligt ritpapper,
embossad i embosspunch som hör till
och chalkad i svagt brungrönt.
 
 
Använde samma hörnstans som på resten av kortet
till det randiga papperet.
Älskar den här, som jag kallar "stjärtstansen"!
 
 
Glömde knäppa kort på bara kuvertet 
fast det egentligen var det som bestämde
hur kortet skulle bli ;-)
Det var nämligen ett 21x21 cm-papper
så det räckte bara till ett kuvert
till ett 10x15 cm-kort.
Alla andra papper kommer ur spillpapperslådan.
 
Hoppas du har lika härliga vårdagar 
som vi fått nu - äntligen!
Sol och lite varmare blev det
lagom till Valborg igår!
 
Nu ska jag kika in i CyberCropen
och se om jag hinner delta med nåt mer.
Ta chansen du också!!
Om inte annat kan jag utlova
massor av inspiration där inne!!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow så snyggt !

2016-05-01 @ 13:35:10
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert kort. Gillade grenen med de fina fåglarna på:) Tagen med Vårkramar var jätteläcker:)
Insidan gillade jag också, såsom kuvertet:))Du är så duktig Margareta:)

Vi har fått hit solen äntligen:)Så skönt!!

Kramizar Marie

2016-05-04 @ 12:17:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0