17 november -16 En hel hög....

.....med spillpapperskort visar jag idag.
 
 
Tog fram min spillpappershög
och stansade ut ett antal hexagoner
med en die ur ett set från Nellie Snellen:
MFD 059 Straight hexagon.
Den innehåller 13 olika storlekar
och det här är den 5:e minsta.
 
God Jul-dien är från Gummiapan
och den passade precis i storlek.
 
Snöstjärnan är stansad med en die
från Penny Blacks Snowflake trio.
Det här är den minsta och den passade
också in på den här hexagonstorleken.
 
 
Jag gjorde också ett 10x15 cm-kort
på craftcardstock.
Alla hexagoner är chalkade med mörkbrunt
och monterade med distanskuddar.
Ett hjärta i craftpapper fick dekorera
och text från kantremsan på ett mönsterpapper,
som jag sparat.
 
 
Ett enkelt craftkort med vimplar
klippta på fri hand.
 
Stämpeln är från Reprint, utstansad med en spellis
och med en scalloped kant
stansad med en annan spellis.
 
Stjärnorna blev över
när jag stansade nåt till ett annat kort
och de passade ju här.
 
Linjen runt ritade jag med hjälp av en linjal
men gjorde några uppehåll
där jag sedan ritade de 
lite sicksackiga linjerna.
Klarar inte att rita rakt på fri hand
men då går det ju så här istället.
 
 
Det blev ett av mina "vanliga" vimpelkort också.
Känns som lite allmoge i stilen.
God Jul-vimpeln har jag fått av en kompis
och den döljer att några av vimplarna är skarvade
eftersom papperet inte alltid räcker.
Satte snöstjärnan (från Penny Black)
på en mörkröd blomma
för att få lite mer effekt.
 
Vimpelflikarna har jag böjt lite som vanligt
och fäst så att de får fladdra lite.
 
 
Här har jag skurit kvadrater 4x4 cm
som jag monterat med distanskuddar också förstås.
Det räcker alltså med ganska små pappersbitar
och som du ser har jag tagit vara på
även udda bitar som kan passa i färg
med andra små bitar.
 
Den söta tomteflickan kom i ett kuvert
med scrapgodis som jag fick
från en gullig scrapvän.
Tyckte det blev fint med cirkelformen
mot alla kvadrater
och satte en röd lite större cirkel bakom.
 
De här korten visar jag ingen insida på
eftersom de fårr bara
en God Jul-stämpel på skrivrutan.
Nåt matchande kuvert blev det förstås inte heller.
Det räckte mina småbitar inte till!
 
Hoppas du fått lite "spillpappersinspiration"!!
Jag tycker att det är en rolig utmaning
att få till nåt av alla små spillbitar...
 
Jag har goa scrapvänner som ibland
skickar mig lite scrapgodis av olika slag.
Imorgon ska jag visa nåt som blivit
av underbara diecuts jag fått.
Kika in om du är nyfiken!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Du är verkligen drottningen av spillpapperskort!

De två jag gillade bäst var det med hexagonerna och det med vimplarna lite snett över kortet

Trevlig helg!

2016-11-17 @ 21:34:25
Postat av: Åsa

Jättefina kort. Kul att du använder spill så det tas till vara.

2016-11-18 @ 07:34:15
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Eva

Det här är en fundering som man verkligen längtat efter att hitta bra tips för. Du satte det !!!! Jag köper dina tips , så smarta !!! Tack ! Vi har pratat mycket om det i vår scrapgrupp . det blir ju så himla mycket pappersbitar över och man kan ju inte bara kasta bort dem. Nu ska det bli " andra bullar".
Kram Eva

2016-11-18 @ 09:10:16
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: sara%20s

Helt underbara kort!!!
Allmogekortet blev jag småkär i...

2016-11-18 @ 11:26:49
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå många läckra kort du gjort. Du är en mästare på att ta hand om spillpapper:)God Jul dien från Gummiapan gillade jag också:)
Du undrade om det var en clematis i krukan i min trädgård, och det är det. Kommer inte ihåg namnet på den. Men den har blommat hela sommaren:))
Tack för dina rara kommentarer inne hos mig, jag blir så glad:)

Ha nu en jätte fin helg:)
Kramizar Marie

2016-11-18 @ 19:03:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0