18 oktober -16 Julkortsrace....

...har jag börjat med, känns det som.
Eftersom jag ju skickar ganska många
(nästan 100 kort)
gäller det att ligga i!!
 
Hittade en hel liten hög färligfärglagda motiv
när jag städade bland julkortsmaterialet
när jag kom hem från Italien - vilken lycka!!
 
 
Ett av dem var denna söta hÄngel.
Tyvärr är hon stämplad på ett papper
som funkade mycket bättre för akvarell 
än DistressMarkers, som jag använt här,
men det får duga!!
 
 
Kortet blev så här.
Kortstomme av ljusbeige cardstock
och ett mönsterpapper från Prima:
Printery Collection "Signature".
Som oftast är det valt för att det ger
ett mycket fint kuvert.
Kortet får de bitar som blir över ;-)
Kakservetten kommer från 
ett Patiseribesök under Italienresan.
Papperet bakom motivet är stansat i kanterna 
med en Martha Stewart-stans.
 
 
Som vanligt är de olika lagren monterade
med distanstejp och -kuddar.
Till papperen har jag använt 3D-tejp från Helihak
och till motivet 3D-kuddar från Biltema,
som jag klippt i lagom bitar.
 
 
Visst blev det ett snyggt kuvert!?!
Får nog använda adressetikett
om postnord ska fixa att dela ut det här ;-)
 
 
Insidan fick en beige lite "vattrad" skrivruta,
kantstansad som på framsidan
och dekorerad med mönsterpapperet
lite bling och ett hjärta.
Har glittrat runt papperen och på hjärtat
med en GellyRoll-penna Clear Star.
Den ger så fin effekt!
 
 
Enkel baksida.
 
 
Kortet och kuvertet får avsluta, som vanligt!
Högen växer - jag gläds!!
 
Tror jag ska försöka göra några julkort
av alla mina julspillpapper imorgon.
Spillpapperskort är kul, tycker jag!
Får lägga mig och klura på ideer ikväll
innan jag somnar.
Välkommen in hit imorgon
om du är nyfiken på vad det blir! ;-)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

God morgon!
Så vackert julkort med en söt hÄngla stämpel som du färglagt så fint:)Läckert med tagen uppe i vänstra hörnet:) Insidan och kuvertet tokgillade jag också:)

Hoppas du får en bra dag:)
Kramizar Marie

2016-10-19 @ 08:10:36
Postat av: Ann-Marie

Ja du, du sviker ju inte utan fixar dina fina julkort MED kuvert, jag är glad om jag får iväg några kort, men jag ska göra några för jag vet att de kommer gå iväg, fast det är inte många jag skickar.

Imponerande med att skicka så många som du gör och så noga du är. Men jag förstår att du behöver börja i tid.

Kram på dej!

2016-10-19 @ 10:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0