5 september -16 Grattis i grönt...

En scrapvän fyllde år
och jag hade planerat ett födelsedagskort
men sen "kom livet emellan" ;-)
"Bättre sent än aldrig" tänkte jag,
så det fick gå iväg
fast det blev mer än en vecka för sent!
 
Idag hörde jag att postnord skött sig
och att kortet kommit fram
så nu kan jag visa det i bloggen:
 
 
Älskar mina små "kottar" från Penny Black!
Kombinerade det gröna "kuvertpapperet"
med ett prickigt och en illgrön kakservett,
som jag klippte isär på mitten
för att få den att sticka ut lagom mycket.
 
 
Det prickiga papperet stansade jag i sidorna
med en die från Lawn Fawn.
Har nästan övergett mina kantstansar,
åtminståne på träffar, då de här diesen
är så smidiga att ta med.
Nederkanten på motivet är dock utstansat
med en kantstans från Fiskars.
Tog upp det röda i "kottens" hjärtan
med en rödorange fjärilsknapp.
 
 
Röda och orange blommor och bär
fick det bli tillsammans med gröna blad
i blomsterhörnet.
Allt monterat med distanskuddar, som vanligt.
Jag köper dem oftast på Biltema
och klipper dem sen i lagom remsor och bitar.
Textstämplarna är från InkyWings.
Gillar att Lisa har så många fina svenska texter,
lagom stora för kort!
 
 
Har haft det här härliga kuvertpapperet
från Bo Bunny i mina gömmor länge
och inte riktigt ,
nänts använda det,
men NU fick det vara med!
Tyckte det passade såå bra till födelsedagsbarnet.
 
 
På insidan fick det en lite mer framträdande plats
än på framsidan.
En grönmönstrad fjärilsknapp
och några platta blommor fick också plats.
"Stjärtstansen" fick vara med i hörnen här också.
 
 
Baksidan och.....
 
 
....kortet med sitt kuvert.
Så roligt att Kerstin gillade sitt kort
och att postnord levererade!
Måste säga att jag har haft sån otrolig tur
att inget av mina kort kommit på avvägar
och heller inte något jag köpt 
eller sålt via fb.
Man läser ju om så mycket tok
i den vägen :(
 
Nu ska jag gå ner och göra klart veckans julkort.
Jag har varit lite "lat" med dem ett tag
men eftersom jag var lite flitig tidigare
ligger jag nog "i fas" i alla fall.
Ska räkna ikväll och se
om det stämmer med veckonumret ;-)
Fick sån härlig inspiration på fb igår,
så nu var det roligt att sätta igång igen!
 
Hoppas du fått lite inspiration här!
Scrappa lugnt och var rädda om varann!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det här kortet var ändock inte riktigt vad jag brukar se hos dej, men jag gillade det, väldigt mycket.

2016-09-05 @ 19:37:46
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Pysselsandra

Så otroligt gulligt och vacket i den skarpa gröna färgen. Och med en så fin insida också. Ha det bra kramar från mig!

2016-09-08 @ 10:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0