17 augusti -17 En julängel....

.... landade hos mig.
Det blev förstås ett kort:
 
 
Den här fanns på något julpapper
och blev sparad från i fjol.
Älskar den här typen av bilder
som var så vanlig i min barndom.
Den är utstansad med en spellbindersdie.
Mörkt skogsgrön cs som stomme
och ett Pionpapper, som passade bra i färg.
Stansade det med Martha Stewarts kantstans,
den vi kallar "mustaschstansen".
Den fina stjärndien som fixade stjärnorna
som sticker fram bakom motivet
har jag lånat av Åsa till lördan ;-)
God Jul är en Rox Stams-die,
som jag stansade två gånger,
dels i guldpapper, dels i tjockare kartong,
som jag limmat ihop
för att få det tjockt och bra.
 
 
Idag är det bara motivet
som är monterat med distanskuddar.
För att få lite distans på God Jul
fäste jag det med limpistolen,
som ju bygger lite på höjden.
Metallhörn och blomman i mitten
i mässingsfärg.
Som du ser är det lite guldkant
bakom mönsterpapperet också.
 
 
Till insidan använde jag ett "spill"
efter att jag stansat gullpapper
till ett annat kort.
Klistrade det på skrivrutan
och satte kanter av mönsterpapperet
plus lite bling.
 
 
Baksidans mönsterpapper
stansade jag med samma die som motivet
men en mindre storlek.
 
 
Hade egentligen tänkt använda
den andra sidan av detta papper:
Julgran från serien Väntan på tomten II,
men det blev ju ett snyggt kuvert
av den här sidan också ;-)
 
 
Idag blir det alltså bild på kort och kuvert igen.
Härligt med ytterligare ett julkort
att lägga i julkortslådan.
 
Nu är det strax dags att börja packa
för lördagens Sommarscrap i Bollnäs.
Längtar såå!
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0