21 augusti -17 Spillutmaning....

.....hade vi fixat till Bollnästräffen.
När vi träffades hos mig innan
djupdök vi i våra spillpapperslådor
och "komponerade" ett antal matchande högar,
som vi la i kuvert och klistrade igen.
Dt betydde ju att man inte hade en aning om
vad som fanns i det kuvert
man sen valde.
 
 
I mitt kuvert fanns ett "kit" i lila nyanser 
och lite rosa.
Valde bort de mest blåtonade bitarna
och gjorde det här kortet.
 
 
Kajsans söta pippi fick bli motivet.
 
 
Insidans blomma fick en metallblomma i mitten
och lite halvpärlor.
 
 
Den rutiga pappersbiten
räckte också till en liten remsa på baksidan.
Bakom namnetiketten satte jag
en utstansad bit av den prickiga tapetbiten
som också finns på framsidan av kortet.
(Utstansad av denna bit bakom motivet.)
 
 
Jag älskar ju vimplar och här blev det många!
Jag böjer flikarna för att få mer "struktur" på kortet.
Har använt distanskuddar också förstås!
Har inte lagt till några papper
utan bara använt ur kuvertet + kortstommen
men motivet och dekoren
är ur mina egna gömmor förstås.
 
Kuvert räckte det förstås inte till - det får bli köpekuvert!
 
Vi gjorde bara iordning två utmaningar.
Det är ju bra att slippa stressa
och ha lite tid till egna projekt.
Ett av dem får du se här en annan dag.
 
Nu ska jag plocka hallon - det får man ju göra ofta
vartefter de mognat.
Härligt med lite sommarsmak till vintern sen!
 
Ha det bra!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0