22 augusti -17 Vänskap.....

.... är en dyrbar gåva!
Några vänner har man med från sin barn- och ungdom.
Andra har man stött på längs vägen i livet.
Jag är så tacksam för mina vänner!
 
 
Att det här kortet landat hos en av de käraste
fick jag veta idag,
så nu kan jag blogga det!
Hittade det här helt underbara papperet i somras
när Åsa och jag var till goa Stina 
i Pysselskafferiet - vilken guldgruva!!
Den fina texten är en digis från Momas,
men hon har ju tyvärr slutat med sin butik.
Så glad att jag har en del av hennes fina digisar!
 
 
Kajsans underbara pippin fick vara med,
färglagda med Distress Markers och vattenpensel.
Jag la Glossy Accent på ögonen
efter att ha glittrat dem med Wink of Stella
för att få glans.
 
 
Massor med blommor i lila nyanser
och spets i ljust rosalila fick dekorera.
 
 
Insidan fick också blommor -
både på papperet och platta sådana.
Stansade hålet med en die,
som ger prickar både på den utstansade cirkeln
och runt hålet.
Den är kvar i Björkebo och jag i Gävle ikväll,
så jag kan tyvärr inte kolla fabrikatet.
 
 
Den utstansade cirkeln fick pryda baksidan.
 
 
Att jag föll för ett papper,
som ger ett så här vackert kuvert
förstår du säkert, om du känner mig!
Märket heter White Fairy och är svenskt.
Har aldrig sett det förut,
men blev helt kär!!!
 
 
Tack och lov var jag klok nog att köpa
ett par till av det här underbara papperet,
så jag kan fortsätta att "klappa det".
 
Har åkt hem till Gävle ett par dar
för att umgås med Åsa (och kanske nåt barnbarn),
se till huset och trädgården lite
och få lite omväxling.
Till månadsskiftet tänkte vi "byta bas"
och bo här hemma i Gävle igen,
fast det lär bli en hel del turer
upp till Björkebo för svampplockning m m.
 
Nästa helg ska vi åka till Ludvika, Åsa och jag,
för att vara med på Ludvikapysslet
i dagarna tre (eller 2 1/2)
Tänk om vi får träffa dig där!!
Det vore roligt!!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0