12 augusti -17 Galet mönstrade papper....

....hittar jag ibland i min papperssamling.
Undrar hur de kommit dit?
Har jag valt dem nån gång???
 
Kan dock ta det som en utmaning
att göra något med dem.
Igår hade vi ju en liten improviserad träff
här i Björkebo med Åsa
och ett par vänner till oss.
Inga andra utmaningar än de
vi gav oss själva,
så då passade jag på med detta papper:
 
 
Det här är en överbliven bit,
så du kan få en idé om hur ursprunget såg ut.
 
Ville ha med ett motiv
men vad skulle tåla detta häftiga papper??
 
 
Efter att ha letat i min samling av utskrivna digisar
och uppstämplade motiv
valde jag den här häftiga grodan
 
 
Hade också ett sparat "kuvertpapper"
som gav detta kuvert + lite spill.
 
 
Använde spillet tillsammans med 
det andra mönsterpapperet
och det blev så här.
Dolde det röda på den här pappersbiten
och satte en utstansad gul bit cardstock
bakom grodan, så den inte alldeles "drunknade" ;-)
 
Textstämpeln kommer från Inky Wings.
 
 
Inga extra dekorationer idag,
bara lite böjda vågor
och distanskuddar bakom grodan
(som är färglagd med Distress Markers
och vattenpensel)
och textskylten.
 
 
Insidan - utan text än så länge.
 
 
Baksidan
 
 
Ja, det här var lite utanför min comfortzo
men det är ju kul att vara där också ibland ;-)
 
Träffen blev i alla fall mycket trevlig
med mycket skratt och snack, som vanligt
och lite försnack inför nästa lördags träff i Bollnäs.
Om du inte anmält dig
så finns ett par platser kvar!
Jessica och Helena, som tillsammans med Kerstin
brukar "basa" på Bollnästräffarna med bravur
är alldeles för upptagna av annat i sommar,
så Kerstin lovade att hålla lokalen på Studiefrämjandet
öppen på lördag 19/8 10-20 för en enkel träff.
Vi har hittat på lite "bus", 
kaffe o te finns och vi har lite knytis med fikabröd,
så ingen avgift denna gång!! (Det ni!! - Passa på!!)
Kolla Sommarpyssel i Bollnäs på fb om du är sugen!
 
Vore kul om vi sågs där!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja, men jag är ju här *kvack kvack* Kom hit så får vi kramas lite.

Hoppas vi träffs snart igen, saknar dej!

2017-08-17 @ 00:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0