13 december -17 Massor av glitter...

.... på dagens kort.
 
 
Jag fick många spillpapper med det röda glittret
av mina kompisar på Bollnästräffen.
Tyckte de kunde passa till julkulor
och så här blev det ena kortet.
Vit kortstomme och det glittriga offwhite mönsterpapperet
bakom julkulan kommer ur ett 6"-block
från Panduro.
Jag "hängde upp" julkulan i ett rött sidenband
som jag också knöt rosetten av
med hjälp av en matlagningsgaffel i plast.
Hur jag gör det visade jag i en demo HÄR
när jag var DT hos Helihak.
Kika gärna på det om du vill!
God Jul-dien är från Rox Stamps.
 
 
Gjorde ett med ett lite guldigare papper bakom också,
som fick guldig prickig rosett istället.
 
 
Båda korten fick insida med samma upplägg
så jag visr bara det ena.
 
 
Detsamma gäller baksidorna.
 
 
Det får bli röda köpekuvert idag,
så kort och kuvert ser ut så här.
 
Nu är vi i Stockholm några dar.
Här är snöslaskigt och småhalt
så man får hålla tungan rätt i mun
för att inte vurpa ;-)
 
Några julklappar ska jag försöka fixa imorgon
om jag inte blir nertrampad på stan.
 
Idag överraskades jag av lucia- och julsånger
ute på gården av barnen på förskolan
som ligger i bottenvåningen
av "vårt hus".
Massor med små söta lucior och tomtar
lussade för sina föräldrar nere på gården
och jag fick njuta från balkongen!
 
Sen hann jag med en liten visit hos Inez,
min grannfru från mina första år som gift
i Lycksele, för drygt 50 år sen.
Hon har flyttat ner till Stockholm
och vi försöker ses så snart vi kan.
Det känns som om vi aldrig varit ifran varann
trots att det gick så många år
när vi aldrig träffades.
Gamla vänner är en rikedom!!
(Liksom nya!!)
Ha en fin fortsättning på veckan min vän
och julstressa inte,
det bir ju ändå!!
Kramar! 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla Scott

Såå snyggt kort. Har gjort något liknande med julkulor och satt glitterstickels på dem, tänkte lägga ut kortet på Fb.
Kram Ulla

2017-12-14 @ 07:47:28
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Gurkiss

Hej 😊
Vilket underbart kort du har gjort 😊
Ha det gott.
Kram Gurkiss

2017-12-14 @ 09:51:13
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Agneta

Hej Margareta. Besök Gärna Designtorget och köp boken JAG till dig själv i julklapp.Det är en bok som man kan skriva in om släkten, det finns dels ett släktträd,och sedan är boken fylld med massor av frågor man besvarar om ditt och datt så vi det laget du fyllt i allt, så vips har du skrivit en ovärderlig bok - om dig själv: för barnbarn och framtida barnbarnsbarn mm att läsa. Kanonjulklapp till speciellt äldre.Mitt absolut bästa julköp i år!

2017-12-14 @ 13:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0