31 december -17 Årets sista......

.... inlägg kommer här
efter en bloggpaus på någon vecka.
Har firat jul och tagit ledigt
från kotmakeriet i mellandagarna,
men min kusin Ulla fyllde ju 80 år
2 dar före julafton.
Då åkte vi upp till Änga och gratulerade
och hade bl a med oss detta kort.
 
 
Idag satte jag blomdekoren mitt över kortet.
Ville inte dölja de ljuvliga blommorna
på mönsterpapperet.
Under blommorna ligger ett guldigt nätband 
och ett beige organzaband,
som också fick användas till rosetten. 
 
 
Grattis har jag lagt Crackle Accent på.
Tror dien är från Gummiapan
fast jag är osäker, eftersom jag är i Björkebo
och inte, som vanligt,
 kan kila ner i källaren och kolla.
ULLA är fina glittriga klisterbokstäver
från Tiger (som på det tiden jag köpte dem hette TGR)
80 ÅR är foambokstäver från Panduro.
 
 
 
Inuti kortet såg det ut så här.
Fram- och baksida av samma papper
som det på framsidan.
Prydde upp med lite blommor och blad.
 
Kuvertet blev inte fotat
den här gången.
 
Nu firar ni nyårsafton 
i våt älskade Björkebo.
Här finns massor av vit fin snö,
härliga skidspår
och fina promenadvägar
så vi njuter för fullt!
 
Hoppas du också har en fin nyårsafton!
Tack för att du har besökt mig här
under 2017!
Välkommen hit även 2018.
Önskar dig Gott Nytt År!!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ett underbart fint kort till Ulla. Duktig du var som fick till det med fotona från mobilen. 💕💕💕

2017-12-31 @ 19:19:41
URL: http://asamia.blgg.se
Postat av: Britt

Ett jättefint kort med så fina blommor, fint med det guldiga "nätet" under blommorna.
Njut av snön!
Gott Nytt År! Kram Britt

2017-12-31 @ 20:51:02
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
God fortsättning på det nya året! Hoppas ni mår bra:) Underbart vackert 80-årskort du gjort, me like:))Jätte fina papper, dies och blomdekorationen blev väldigt vacker:))
Är ni i Björkebo än och har ni mycket snö?
Här är det barmark men minusgrader. Det blåser ordentligt hårt här och de säger att det ska komma snö nu i natt här och ställa till det i trafiken.
Så vi får väl se imorgon när vi vaknar om det är vitt ute;) Tack en än gång för det supervackra julkortet du skickade till mig:)) Hoppas mitt kom fram till ER. Jag har gjort ett litet inlägg på min blogg nu, äntligen;)Vill du kika in så får du se vårt lilla barnbarn Nova-Li:)

Må nu så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2018-01-15 @ 19:14:40
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0