20 juli -17 Posten skötte sig - hurra!!

Ibland blir man positivt överraskad!
Korten till England visade sig
ha tagit bara två dagar att komma fram!!
Det var ju tur
eftersom jag var lite sent ute ;-)
Visar här kortet till maken till henne
som fick kortet i gårdagens inlägg.
De har ju födelsedagarna dagarna efter varann -
praktiskt för familjefiranden kanske!?!
 
 
Inte något speciellt "manligt kort" kanske,
men jag vet att han tycker om både blått och blommor ;-)
Använde en kantstans med fjärilar
från Martha Stewart till det vita ritpapperet
bakom mönsterpapperet.
Tog chansen att använda ett mönsterpapper
ur spillådan, nu när jag inte skulle göra kuvert,
för det räckte den här biten inte till.
 
Blomman är "byggd" av flera blå och en vit
ur mina gömmor
med en guldmetallblomma överst 
och hopsatt med en blå liten brad.
 
 
De pyttesmå distanskuddarna från Pysselskafferiet
var guld värda för att få de utstansade hörnen på plats.
Till mönsterpapperet och det vita ritpapperet
klippte jag till bitar av Biltemas distanskuddar.
De fungerar bra till sånt!
 
 
Fjärilarna kantar även skrivrutan
inuti kortet, men här med gröna rhinestones.
Den utstansade texten är från ett set Sentimental dies.
Den stämplade texten
har jag faktiskt glömt var jag köpt.
Var inte så noga att anteckna till en början
och minnet är inte det bästa ;-)
Hade inga små blommor i passande färg,
så jag färgade in en med ljusblå ögonskugga (!)
och en med Distress marker + vattenpensel.
Man tager vad man haver, sa Kajsa Varg...
 
Även baksidan fick lite fjärilar
men här använde jag "spillet"
efter de kantstansade papperen
och lät de små fjärilarna fladdra upp i hörnet.
 
Jag är så glad att korten kommit fram
och att Mike och Janet gillade dem!
Mike fyllde hela 88 år!!
Damers ålder behöver man inte tala om ;-)
 
Har firat Margaretadagen idag med sol och vackert väder.
Promenerade till Orbaden utmed Ljusnan
och blev bjuden på härlig lunch.
Sen god egentillverkad glass på Nya Konditoriet.
Ikväll har vi varit till goda vänner
och fotograferat deras kor (på begäran).
 
 
Bjuder på en bild av några av dem som bonus ;-)
En ljuvlig kväll som du ser!
 
Hoppas du också haft en härlig dag!
Var rädda om varann!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Asylmamma

Åh vilket fint kort! Vad duktig du är 😍

2017-07-21 @ 08:30:48
URL: http://devote.se/asylmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0