28 juni -17 Mer romantik....

Gillar de här gamla romantiska bilderna
som jag "hittade" i scrapskåpet
här i Björkebo.
 
 
Den här passade så bra i färg
med en bit Majapapper jag hade kvar:
Ska vi ta en fika - Chailatte.
Letade upp diverse matchande blommor
och en kakservett,
som jag tyckte passade det romantiska temat.
 
 
Monterade de olika lagren med distanskuddar.
Det lilla hjärtat hittade jag
i Röros i vintras och
Grattis är stansat med en die
från Mandys.
Jag satte mörklila cs bakom mönsterpapperet
och den ljusare lila "fotomattan".
Glittrade kanterna på motivet 
och blommorna med Stickles Stardust.
Satte också dit lite bling, som du ser.
 
 
Insidan fick dekor av den ljust lila cardstocken.
Stansade ut ett hål
som kan användas som skrivyta.
Dekor av en kantremsa
från ett annat Majapapper.
Stansade en liten fjäril ur en spillbit
och dekorerade med lite mer bling.
 
 
 
Baksidan.
 
Inget matchande eget kuvert idag
men jag har ett lila köpekuvert
som passar ganska bra.
 
 
Visst är hon ljuvlig!?!
 
Idag har vi haft den första riktiga sommardagen
sen vi kom hit till Björkebo.
Sol från molnfri himmel
och vinden har lagt sig
så det blev riktigt varmt!
Kjell har fått sin efterlängtade långa cykeltur
och jag har motionerat
med gräsklippning och annat sånt
samt ytterligare tvätt och hängning.
 
Imorgon ska vi åka upp till Jämtland
och beskåda Magnus nya stuga
och umgås med honom och Åsa några dar.
Det blir roligt och spännande!!
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Hipp! Hipp! Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! på din födelsedag! Hoppas du får en fin och lugn dag:)
Jag skickade ett litet kort till dig, så nu får vi hoppas Posten sköter sig;)

Så vackert gammeldags kort du gjort i härliga Maja papper och dekorationer:)
Ha det nu så gott uppe i Jämtland och hälsa Åsa:)

Kramizar Marie

2017-06-30 @ 12:55:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0