23 mars -17 Vitt som snö.....

.... passar utmärkt här i Funäsdalen.
Ikväll har vi varit hos Nancy,
som vi under många år bodde hos
när vi var här på sportlov.
 
 
Jag gjorde ett kom-ihåg-block
som kan sitta på hennes kylskåp.
 
 
Närbild på överdelen på blocket.
Vit slät cardstock stansade jag i kanten
med en kantstans med blommor från ek-success.
Bladen är stansade med en Magnoliadie.
De små söta trollsländorna av pärlor
hittade jag i bokhandeln i Röros.
Själva kom-ihåg-blocken köper jag på ICA,
två i varje förpackning.
 
 
Även bakom nederkanten fäste jag en cardstock med dekor
av körsbärsblomma, blad och pärlor.
 
Fick en fråga hur jag gör mina kom-ihåg-block
så jag kompletterar här
med en länk till en demo jag gjorde på såna
när jag var DT hos Helihak.
 
Länk till demo.
 
Till blocket gjorde jag också
en matchande tändsticksask.
 
 
Hittade distanskuddar också i Röros,
så att jag kunde montera den blomstansade
cardstocken med dem.
Blommor och blad samt pärlor
som på blocket.
 
 
 Nancy blev glad över setet,
som passade så bra i hennes vita kök.
 
Nu börjar vår fjällvistelse närma sig
sitt slut för denna gång.
Ska njuta fjällvärden imorgon också,
men sen bär det av hemåt.
Det ska också bli skönt.
 
Ha det gott och scrappa lugnt!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kul att ni träffat Nancy och att hon blev glad för de fina sakerna som passade hennes hem.
Längtar efter er!

2017-03-24 @ 05:55:58
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååååå läckert det blev med allt det vita, me like:))Kan tänka mig att mottagaren blev supernöjd:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-03-25 @ 20:21:35
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0