27 november -17 Rudolf med röda mulen....

.....lyser väg för tomtefar...
 
 
Jag har använt ett Majapapper
och även dolt skarven mellan pappersremsorna
(som jag ju har att göra kort av
efter att ha gjort kuvert)
med en stjärnmönstrad papperskant
från ett annat Majapapper.
God Jul-stämpeln kommer från ka-boks.
Den stora snöstjärnan i hörnet
är stansad med en die från Memory Box:
Lindeman Snowflake.
 
 
Gillar verkligen den här renen
som Pernilla ritat.
Om du kikar in på hennes sida
hittar du hennes underbara digisar.
 Jag har färglagt den med Distress Markers
och vattenpensel som vanligt.
Jag har också använt en glitterpenna:
Sakura Gelly Roll Clear Star.
Den finns hos Hannas Pysselstuga bl a.
På nosen har jag lagt Glossy Accent.
Motivet är utstansat med en tagdie
med stitched kant.
Kanten har jag sedan glittrat med Stickles.
 
 
Jag satte ett pärlband längs övre kanten
på pappersremsan och en stansad kant
längs den undre.
Den är stansad med en kantstans från Martha Stewart.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Kort och kuvert idag igen.
Blir ju extra nöjd, när jag kan göra kuvert
som matchar kortet
(eller om det nu är kort som matchar kuvertet) ;-)
 
Jag gjorde ju flera kort i Bollnäs,
och har dessutom startat spurten
med julkorten - snart klar!!!
Målet är 100 kort...
 
Nu hoppas jag du har det gott
och också har möjlighet att vara lite kreativ.
Det gör åtminståne mig lycklig
När jag har tid och möjlighet att skapa!
Välkommen åter en annan dag!
Kram!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0