17 oktober -17 Grattis till Sven 80 år....

Egentligen tycker jag inte att det är
något speciellt med att göra grattiskort
till manliga jubilarer.
Om jag känner födelsedagsbarnet
vet jag ju ofta vad han eller hon uppskattar
oavsett vilket kön personen har.
 
 
Sven, som nu fyller 80 år,
vet jag gillar det lite sparsmakade,
så jag gjorde ett ganska enkelt kort
men med lite "twist".
Det läckra randiga papperet
kommer ur ett 6"block från Panduro
och jag kombinerade det
med grön och turkos cardstock
på en vit kortstomme.
Köpte så perfekt vit slät cardstock
i 100-pack av Scrapfabriken på Ludvikaträffen.
Konkava hörn stansade med hörnpunch
från ek-success.
 
 
Läcker blomma från Boutique Elements
(fick ett paket av en vän i födelsedagspresent i somras)
som jag gav några "daggdroppar" med Glossy Accent.
Grattisdien är från Gummiapan
och den glittrade jag med "nuvo crystal drops",
som ger lite mer struktur än stickles.
Distanskuddar vid monteringen av
de olika papperslagren ger också struktur.
 
 
Insidan med dekor av cardstock,
Åsas fina HIPP HIPP HURRA-stämpel,
ett par blommor och halvpärlor, 
liksom på framsidan.
 
 
Enkel baksida - och till den använde jag
den sista lilla biten mönsterpapper.
 
Något kuvert räckte ju papperet inte till förstås.
 
Idag kände vi av rökmolnet från 
Portugal och Spanien då det var mörkt
fast solen gått upp.
Regntunga moln hjälpte inte till att pigga upp.
Jag är så tacksam att jag hann
klippa bort alla vissna ormbunkar igår
innan de blev blöta och hopplösa.
Hann med lite kantklippning också igår.
Det blev fem säckar trädgårdsskräp
som jag körde till återvinningen idag i spöregnet
tillsammans med tidningar och pappersförpackningar.
Så skönt att bli av med alltihop!
 
Imorgon lovar de sol igen - längtar!!
Hoppas solen lyser på dig också!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det är skönt när allt faller på plats, lite tvärrandigt är läckert utan att ta bort den rena stilen, hoppas han Hillary kortet, men det tror jag nog (du får sparka lite lätt på smalbenet annars)

2017-10-18 @ 12:18:20
Postat av: Åsa

Vilket snyggt och stilrent kort du gjort till Sven. Kanonfint! Puss på dig mamma ❤️

2017-10-18 @ 12:30:33
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt fint stilrent grattiskort:) Visst är det svårare att göra kort till killar! Läckra papper och en snygg die från Gummiapan. Och Åsas fina stämplar tokgillar jag också:))

Idag lyser solen såå härligt hos oss:))
Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-19 @ 15:29:18
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0