19 oktober -17 Kajsans fina pippisar....

.... har dragit på sig tomteluvor.
Visst är de söta!?!
 
 
Har, som vanligt, färglagt med Distress Markers
och vattenpensel.
Den fina pälskanten på luvorna
har jag glittrat med Wink of Stella White.
Jag stansade ut motivet med en cirkeldie
med stitched kant från MemoryBox
och monterade den sen med distanskuddar 
på en röd bakgrund utstansade med en die
från Spellbinders nestabilities: Picot Edge Cirkles.
 
 
Härliga swirlar på papperet,
som också har notmönster.
En röd spets döljer glipan
mellan mönsterpappersremsorna.
God Jul är stansat med dies från Gummiapan.
 
 
Som vanligt distanskuddar mellan papperslagren.
Fick en påse små trästjärnor av Åsa
och några av dem fick vara med här
liksom en julstjärna.
 
 
På insidans mönsterpappersbitar
var det bara notor.
Dekorerade med ett par järneksblad
och satte röda halvpärlor som bär.
En liten julstjärna fick också vara med.
 
 
 På baksidans lilla mönsterpappersdekor,
som är gjord av två små bitar,
fanns en swirl, som såg ut som ett blad
så jag gjorde "en blomma" av min namnelikett
och en liten utstansad cirkel ur samma Spellisset.
 
 
Undrar om mottagaret kan spela
melodin efter noterna på kuvertet?
 
 
Så var det dags för kort och kuvert igen då.
 
Igår var jag på vår lilla onsdagskvällsträff
och då testade jag något för mig
alldeles nytt: shakerskort.
Det var verkligen inte helt enkelt!!
Du lär få se resultaten så småningom!
Hoppas du har haft mysiga scrapstunder också!
 
Här har vi haft ett par
helt underbara höstdagar med hög klar luft
vackra höstfärger och strålande solsken.
Åh vilka härliga promenader vi fått!!
 
Hoppas du också har fått njuta av livet!
Ha det gott min vän!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt läckert julkort med de små söta pippisar, me like:)) Som vanligt har du färglagt dem så fint:)
Läckra dies och dekorationer. Kuvertet blev jätte läcker i det pappret:)
Igår hade vi en jättefin dag, men idag är det grått, trist och lite regn!

Må så gott och ha en fin helg:)
Kramizar Marie

2017-10-20 @ 12:35:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Vet du vad det fina i kråksången är med de här fåglarna? Jo, de skiter inte ner bloggen för dej, fast de skiter väl ut hjärtan så söta som de är. Det viktigaste vi kan ge är kärlek!

Kram

2017-10-20 @ 15:15:48
Postat av: Sindra/Marianne

Åhh dessa söta fåglar! <3 Underbart kuvert, som vanligt! Jag har tänkt så många gånger att jag ska testa att göra sådana kuvert, men har inte kommit längre än så...hihi
Ha det gott!
Kram

2017-10-20 @ 19:23:16
URL: http://https://sindras-gnistor.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0