24 april -18 Söt hÄngel .....

.... en av mina favoriter,
är motivet på dagens kort,
som gick sin alldeles egen väg ;-)
Hade en plan - gjorde ett jättefint kuvert -
men halvvägs med kortet
så ville det sig inte.
Så här blev det istället:
 
 
Jag monterade hÄngeln på den mest "mönsterlösa" 
remsan av "kuvertpapperet" jag hade kvar
och planerade att ha resten också på kortet.
Hade också satt dit de randiga spillbitarna
på var sida på vimpeln.
De stämde bra i färg - MEN -
det blev inte bra!!
Dags att tänka om!
Efter en kaffepaus rotade jag
bland rosamönstrade spillpapper
och hittade det här härliga med fjärilarna på,
och så lyfte alltihop tillsammans med fjärilarna ;-)
och lilla hÄngeln flög!
 
 
Hon är en riktig goding
uppklädd för en vårflygtur.
Färglagd med Distress Markers, som vanligt,
och vattenpensel, samt glittrad på vingar
och underkjol med Wink of Stella Clear
och lite här och där med 
Sakura Gelly Roll-pennan Clear Star.
Det syns bättre på kortet än på fotot.
 
 
Stansade Kram med en ny die från Crealies.
Har hittat några små bra dies med text därifrån
som passar så bra på kort.
Hittade nog inte riktigt rätt nyans grönt till den.
Hade velat ha lite mer sting - men det får gå.
Hjärtbanden blev bra och lyfte lite, tycker jag.
 
 
Insidan fick helt domineras av de härliga fjärilarna.
Text stämplar jag när jag vet
vem kortet ska fladdra iväg till.
 
 
På baksidan dekorerade jag med cirkeln
jag stansade ut i fjärilspapperet
för att få skrivyta på insidan.
Älskar mina dies från Nellie's Multi Frames
som ger en så fin prickkant
runt såväl det utstansade som hålet.
 
Det fina kuvertet och resterande mönsterpappersremsor
får bli ett annat kort en annan dag,
så det här kortet är än så länge kuvertlöst.
 
Igår regnade det så skönt
men idag lyser solen vackert och det blåser 
en härlig, men pollenfylld, vårbris,
så Kjell får ta sin promenad ensam.
Jag kommer efter i bil ;-)
 
Vare sig du njuter av vårsol eller vårregn
hoppas jag att du får en härlig dag!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Så snygg färg, lite mörk hallonröd, typ. Jag Ääääälskar hallon

2018-04-29 @ 10:56:36
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Du fick ju till det riktigt fint till slut;) Så härligt kort i underbara papper, dies och hÄngla stämpel:)som du färglagt så snyggt, som vanligt:))

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-04-29 @ 19:47:14
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0