17 februari -18 Februari - födelsedagsmånad...

Jag har ju många vänner som fyller år i februari.
Tycker det är roligt att försöka variera
mina kort, så jag inte "fastnar" ;-)
Gör ju mest 15x15-kort med matchande kuvert
men nu har jag fått lite smak för 10x15-kort,
det går ju så bra att göra kuvert till dem
av 8"-papper, eller A4-papper.
 
 
Här ett till en blomsterälskande vän,
som jag känt ända sedan scoutåldern.
Vimplarna skulle kunna symbolisera patrullflaggorna ;-)
Grattis från Gummiapan la jag Glossy Accent på
för extra glans och så blir det ju lite tjockare.
 
 
Sakura Gelly Roll-pennan Clear Star
har gett lite glans åt kanterna,
som du ser.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet fick ju snyggt "foder" också.
 
 
Kortet och kuvertet, som ju nu är i Hassela.
 
Kjell är i skidspåret i Hemlingby idag
och jag ska ta en promenad 
i det sköna vädret.
Ha det gott du också!!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Superläckert kort med ett riktigt härligt papper:)
Fint med vimplarna och passande till en före detta scouttjej:)Det blir så fint när man lägger på Glossy Accent på sina alster, det gör jag ofta.
Kuvertet blev verkligen supersnyggt. Har du lust så kika gärna in till mig;)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-02-17 @ 19:49:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0