16 januari -18 Lite bloggpaus....

...... har jag tagit efter julkortsruschen
men nu är jag tillbaka igen!
 
"Ett julkort i vackan" - minst -
har jag tänkt göra även 2018
och de tre första korten är redan gjorda
och kommer att dyka upp här så småningom.
 
I lördags hade Åsa inbjudit till scrapträff
i sin lokal igen.
Vi hade såå mysigt och fick också besök
av tre scrapvänner från Bollnäs.
Kerstin skulle fylla år på söndagen, fick jag höra,
så jag gjorde ett kort till henne "i smyg".
 
 
En gammal vintagebild med januarialmanacka
fanns i min väska, så den fick bli motiv.
Ett par matchande papper
från imagination prodjects Blush daydream-serie
fick bli kuvert och kortbakgrund,
här monterat på brun cs
på den vita kortbasen.
 
 
Visst blev det ett häftigt kuvert!!
 
 
Insidans skrivyta är ett "hål"
stansat emd en die som ger prickar
även runt det hål man stansar - kul tycker jag!
 
 
Den utstansade biten fick bli
bakgrund till namnetiketten på baksidan.
 
Fotade som hastigast i smyg
så jag glömde att ta kort på "kort och kuvert"
som jag brukar.
 
I fredags hade vi fest för Mickan, vårt äldsta barnbarn,
som tog sin socionomexamen.
Vilken lycka att vara klar
efter tre och ett halvt års studieslit!!
Givetvis fick hon också ett kort av mormor
och det får du också se här framöver!
 
Ha det gott!
Hoppas du hälsar på här snart igen!
Lovar att bli lite mer flitig nu ett tag
efter den här bloggtorkan!
Kramar!!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
På tal om bloggtorka, det har jag haft länge nu;)
Du är alltid så duktig på att visa dina härliga alster:)) Det kortet du visar idag blev jätte läckert med de papperna, diesen och dekorationerna:)
Jag tror din vän blev jätte glad:)Så roligt och skönt för Mickan att äntligen vara klar med sin utbildning:) Grattis till henne:)

Må så gott
Kramizar Marie

2018-01-19 @ 13:26:50
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0