13 juli -18 Kuvert idag igen ....

.... med ett kort till förstås ;-)
 
 
Visade hur man gör kuvert
på våra inspirationsdagar.
Så här blev det - sen gällde det ju att
göra ett kort av de två 6-cm-remsorna
av mönsterpapperet som ju blir över. 
 
 
Den här läckra grodan från Pernilla Nilsson
tyckte jag passade perfekt
till det här mönsterpapperet.
Färgla med Distress Markers
och vattenpensel som vanligt.
Texten är från InkyWings
och jag satte textvimpeln
över skarven mellan pappersremsorna.
Den fina gula kanten är stansad
med en die jag lånade av Åsa
när hon var här.
 
 
Den är så fin den här dien - önskar mig en egen!
Grodan är utstansad med en stitched circle
från Memory Box,
den gula kanten med Spellbinders
Standard Circles Large
och den röda kanten med Classic Scalloped Cirkles.
 
 
Insidan blev så här.
Använde kanten som blev kvar
när jag stansade ut kanten till framsidan
och en bit av mönsterpapperet.
Textstämpeln är en "gammal goding"
som jag glömt fabrikatet på.
 
 
Papperet räckte till lite dekor
på baksidan också,
tillsammans med min namnetikett.
Jag använde den ovala  idag. 
 
 
Kort och kuvert blev det då idag igen,
efter alla spillpapperskort.
 
Åsa har farit vidare mot Jämtland
och nu är Kjell och jag ensamma igen.
Idag har vi gått en långpromenad i Bollnäs
men det var väl varmt, 
så vi försökte hitta skuggiga vägar
så gott vi kunde.
Önskar regn!
Ikväll har vi en regnbågsbit på himlen,
men nåt regn har vi inte sett av - mystiskt!
 
Ha det gott!
Kram!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sara s

Oj, oj, oj...
Jag blir så imponerad!!!
Så härligt kort, ett man blir glad av att bara se på.
Du tar ju vara på alla papper såååå bra❤️

2018-07-15 @ 12:01:41
URL: http://enuffes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0