18 mars -18 Snön driver runt knutarna....

.... och då passar det ju bra med ett julkort, 
eller hur!?!
 
 
Det här papperet med granen
fanns i min spillpappershög
och kommer frånRidderholm design
och heter Believe in Christmas.
Det fanns med i goodiebagen vi fick
när vi var på Julscrapträff i Bollnäs
och du kanske har sett kort
med det papperet förr i min blogg.
Just det här granmotivet fanns i ett hörn
och var så stort att jag inte visste
hur jag skulle kunna använda det.
Sen hittade jag de här gröna kortstommarna på REA
och de är 12 x 17 cm
och då fick granen plats!
 
 
Jag "glimmade till" det lite 
genom att sätta rhinestones på ljuslågorna,
glittra strålarna runt dem med Gelly Roll Gold
och lägga Glossy Accent 
på julkulor och hjärtan.
 
Köpte juldekos på REA på Avestaträffen
och använde en del av dem på detta kort.
 
 
Den fina braden med BELIEVE
passade ju bra här och fanns med i kitet.
 
 
Röda halvpärlor i de stansade hörnen
fick fullborda,
tillsammans med skylten i hörnet.
Monterade med distanskuddar som vanligt förstås.
 
 
Insidan med text från mönsterpapperet
samt en skrivruta,
som ska få en julhälsningsstämpel
när jag kommer hem till kortmakeriet igen.
 
Då ska jag också göra iordning baksidan
med namnetikett etc.
 
 
Bjuder på några fjällbilder från Ösjödalen
när solen sken.
Har fått nåt fel på kameran med en mörk prick
och kan ju inte byta till annan kamera
när jag inte är hemma, så du får stå ut!
 
 
Vissa vill hellre göra egna spår...
 
 
...... liksom den här okände strövaren.
 
 
Visst ser du att vi hade en härlig dag!?!
 
 
Avslutar med en selfie.
 
Ha det gott!
Hoppas vi klarar att skotta oss ut imorgon -
fast vi har ju fått träna bra i vinter!! ;-)
Kram och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert julkort med en så fin gran som du pyntat:)Så vackra bilder du visar från ett snörikt vinterlandskap:)Hoppas ni inte är allt för insnöade;)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-03-20 @ 13:46:06
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0