19 mars -18 Sol och snöstorm....

.... har präglat den här dagen - ett ständigt skiftande
men stark blåst hela tiden.
Fick oss en härlig och omväxlande promis
i alla fall och försökte hålla oss
i lä av skogen - fast det var svårt.
Tur man har kläder!!
 
 
Dagens spillpapperskort går mest i brunt och turkos.
Det är fortfarande papper av dem
jag fick av Carina jag använder.
Här är det samma upplägg som "soluppgångskortet"
du kanske sett tidigare
men med samma papper jag använde
på det kortet jag bloggade i lördags.
Om du vill veta hur jag gjort
har jag beskrivit det i inlägget från den 12:e mars.
 
 
Här har jag tagit upp det bruna i blommorna
och förstärkt det turkosa
med hjälp av några facetterade halvpärlor.
"hugs" var med stansat hemifrån
och jag satte det på en remsa
av ett av mönsterpapperen.
Jag hade ingen punch att stansa ut rundeln med
utan jag ritade runt ett värmeljus,
klippte ut och tog halva.
Papperet är baksidan på ett mönsterpapper.
"Man tager vad man haver"
sa Kajsa Varg! ;-)
 
 
Den enkla insidan
ska få nån lämplig textstämpel
 
när jag kommer hem.
 
Baksidan är ungefär som vanligt
med lite mönsterpappersdekor
men eftersom jag inte har med mig namnetiketter etc
brydde jag mig inte om att fota.
 
Kameran fortsåtter krångla,
som du kan ana på det andra fotot,
men oftast kan jag ju lägga den mörka fläcken
utanför motivet och skära bort den
i redigeraren.
 
Ha det gott!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Härligt kort i vackra papper och dekorationer:)
Här skiner solen från en klarblå himmel, men det blåser en del här också. Igår kväll fick vi lite snö igen. Hoppas ni får lite lugnare väder nu ett par dagar:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-03-20 @ 13:29:20
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0