9 mars -18 Krya-på-dig-kort ...

..... till Lilla PysselInger,
som har en riktigt seg infektion.
När jag pratade med henne i telefonen i veckan
satt jag samtidigt vid kortmakarbordet
och gjorde ett kort.
 
 
Som vanligt började jag med ett kuvert.
Det här fina papperet hittade jag i Avesta.
Jag har bestämt mig för att inte köpa
några nya papper om de inte är "bra kuvertpapper".
Det här tyckte jag var ett sånt!
 
 
Dessutom fanns ett fint motiv på papperet.
Lite bredare än de 6 cm jag vanligen skär bort
i kanten på mönsterpapperen
när jag gör kuvert, 
men man kan ju göra kortet lite mindre
så det går ner i det kuvert det blir ;-)
Det fina prickiga papperet
hör till dem jag fick av Carina
och det passade ju bra här!
 
 
I motivet har ju rosorna "mognat" till nypon
så jag tyckte jag skulle strössla
med en massa rosor.
 
 
Den här fina stämpeln hittade jag
på SlöjdDetaljer och tyckte den passade så bra
just till Inger.
 
 
Baksidan  dekorerade jag med spillet
av mönsterpapperet jag stansat ur
samt en bit cardstock 
jag stansat ut ur den turkosa biten på insidan.
 
 
Här är kortet och kuvertet som vanligt.
Jag är så glad att postnord skötte sig
så att Inger hann få sitt kort före helgen.
Hoppas nu att Inger blir frisk snart igen!
 
Jag är så tacksam 
att jag fått vara frisk hela denna vinter!
Peppar, peppar - hoppas det håller i sig!!
 
Ha det nu gott
och var rädd om dig - och varandra!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Underbart kort till en underbar tjej! Jättefin text inuti också! Fortsätt att hålla dig frisk :D
KRAM Rosa

2018-03-09 @ 21:50:06
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Men åh vilket vackert papper, du gör ju alltid det bästa av det med, underbara färger var för sej och ihop. Den texten passeringen bara Pyssel-Inger, du är lika härlig du! Nu hoppas jag att det satte fart på Ingers busiga basciller så hon blir frisk!

Kram Ann-Marie

Pst vad mycket fint du gjort under dessa veckor som jag inte varit så flitig besökare.

2018-03-10 @ 15:32:59
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert krya-på-dig kort:) Superfint papper. Det blev så fint med spetskanterna under motivet.
Textstämpeln var väldigt vacker, likaså kuvertet:)
Inger blev garanterat jätte glad och hoppas hon kryat på sig:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-03-12 @ 21:54:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0