14 maj -18 Nu packar jag undan vantarna....

.... men först ett "vantigt" julkort.
 
 
Fick ett så sött vantpar av en scrapkompis
och hade ett vantpapper från Maja
så det blev detta kort
med den söta lilla tösen på vinterpromenad.
 
 
Lånade en stor fin snötjärnepunch av Åsa:
Scandinavian snowflake från Martha Stewart.
En spillbit av Majapapper med snöstjärnor
fick också vara med, samt kanten till detta 
på mitten av kortet.
Ramen runt motivet är stansad i hörnen
med en punch från Panduro
som man kan stoppa in motivet bakom.
Distanskuddar, som vanligt, samt glitterpennan.
 
 
Insidan med en julhälsning
och lite mindre snöstjärnor: Glacial snowflake
från Martha Stewart.
 
 
Enkel baksida.
Här kan du se att jag använt
svagt beige cardstock som kortstomme,
eftersom mönsterpapperet är beigetonat.
 
 
Kuvertet
 
 
Som vanligt kortet med sitt kuvert till sist.
Glömde nog skriva att jag glittrat
de stora snöstjärnorna med Stickles Stardust.
 
Längtar efter regn - men åker ner till Nice snart
för att få lite andrum.
Mycket pollen i luften nu!
Behöver tvättas!!
 
Ha det gott! 
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Längesedan jag tittade in hos dig. Och vad får jag se, jo ett alldeles ljuvligt julkort. Jag har faktiskt inte gjort något julkort i vår. Det har varit fullt upp med studentkort. Men varför inte. Tiden går ju så fort så snart är vi där. Usch ja vad man nyser den här tiden. Synd om dig men jag förstår. Vi har massor med syrener i vår trädgård så jag går i ett rus den här tiden.
Ha det fint i Nice. Kram Eva

2018-05-17 @ 19:00:47
URL: http://evaspysselsida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0