11 november -18 På tok...

... går det ibland, när man gör kort.
Då får man bli lite påhittig ;-)
 
Men först tyckte jag att det gick riktigt bra:
 
 
Jag färglade en liten söt "tomta"
som Pernilla Nilsson ritat
och klippte till vimplar,
en av akvarellpapperet
och en av mönsterpapper
och monterade med distanskuddar emellan.
 
 
Flera vimplar blev det,
älskar ju vimplar!!
God Jul stansade jag i både mönsterpapper
och akvarellpapper och satte ihop
så det blev tjockt och fint.
 
 
Som vanligt böjde jag vimplarna
så spetsarna fick fladdra lite grand.
En av pärlorna halkade på sniskan
men det såg jag och fixade så småningom.
Men...... när jag öppnade kortet
för att fortsätta med insidan upptäckte jag
att jag monterat framsidan UPP OCH NER!!!
Nu fick jag klia mig i huvudet!!
Men vimplar!! Vimplar kan rädda allt!!
Skar isär kortet och satte sen vimplar
som gångjärn på insidan i överkanten ;-)
 
 
Läcker julstämpel och flera vimplar
på insidan.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Till sist då kortet och kuvertet
och ja, jag har fixat den grå pärlan,
som är ute och far ;-)
 
Hemma igen efter en härlig långhelg i huvudstan
med goa vänner och vårt älskade barnbarn.
Nu stundar en fullmatad vecka.
Tandläkaren imorgon och 
sen packning inför
papperspyssel i Forsbrokyrkan
i Hälsingland tisdag kväll!
Sen, som vanligt onsdagskvällsträff
här i Gävle.
Såå roligt!!
 
Hoppas du också får en härlig vecka!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0