20 november -18 Nästa glittriga snögubbe...

.... från samma spillpapper
som "härstammar" från Norrhälsingland
finns på dagens kort.
Härligt med såna generösa vänner!!
 
 
Den här har i förväntan hängt upp sina julstrumpor.
Idag blev det inget annat mönsterpapper
än spillbiten med motivet.
Använde i stället två olika turkos cardstock
och ett tårtpapper bakom motivet här.
Stansade hörnen på det övre
med en hörnstans från Martha Stewart
och strösslade med lite bling.
 
 
Glittrade också motivkanten med Stickles Star dust.
 Sen monterade jag med distanskuddar förstås.
 
 
Insidans cardstock stansades också i hörnen
och så stansade jag ett hål
för att använda den vita kortstommen
som skrivyta.
De glittriga snöstjärnorna kommer från ett ark
med peel-off-motiv.
Det blir nog en stämplad julhälsning också
innan det skickas iväg.
 
 
Den utstansade delen plus en av mönsterpapperet
fick vara med på baksidan.
 
Inget matchande kuvert idag
men jag blev ganska nöjd med kortet.
Tack rara Lena för det vackra "spillpapperet"
som gav två så fina kort!!
 
Idag fick jag skrapa rutorna på bilen
för första gången denna höst.
Sen fick vi en krispig men solig dag
med en härlig skogspromenad.
Vi njöt!!
Ha det gott!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Så roligt att se vad du skapar, så full av idéer och fantasi! 😍

Svar: Tack Lena - inspirationen kommer ju just nu mycket från dina underbara "spillisar"!! Hur i all världen har du kunnat skiljas från dem??? Massor med tacksamma kramar!! <3
MormorMargareta

2018-11-21 @ 01:05:56
Postat av: Ann-Marie

h vad du glittrar fint lilla snögubbe, men klarar du att glittra som kortmakaren, det undrar jag. Idag, den 21:a, får du ju möjlighet att skapa många kort om du bor i någon av de aktuella områden som bör hålla sej inne pga branden i industrilokalen.
Hoppas det inte är någon fara för er hälsa.

Jättemånga rara, söta och stämningsfulla kort, idag har jag tänkt fixa kortbaser.

Kraaaaaam

Svar: Kraaaaam till baka min goa vän! Tack för omtanken - oss går det ingen nöd på, men både Åsa, vårt yngsta barnbarn och hennes sambo jobbar inom riskområdet.Att hålla förskolebarnen inomhus är nog en utmaning i sig för Åsa, men att stänga dörrar och ventilation på MAX-restauranger torde bli svårare....
Jag kröp ner i min källare jag, och scrappade vidare ;-)
MormorMargareta

2018-11-21 @ 11:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0