5 oktober -18 Ljuva toner....

....  strömmar ofta ur dagens födelsedagsbarns
strupe och/eller instrument.
 
 
Erika var den som organiserade 
sommarens inspirationsdagar med papperspyssel
på Fagernäs, och naturligtvis
skulle hon få ett kort idag när hon fyller år.
Jag vet att PostNord skött sig
så kortet kom fram i tid!!! Hurra!!
 
Det fina notsystemet i trä köpte jag hos Engströms
på förra träffen där.
Jag har ju många musikerkompisar,
så jag samlar på mig musikrelaterade dekorationer
och mönsterpapper när jag ser dem.
Den lilla flygeln i hörnet
är egentligen en knapp ;-)
Det är förresten fjärilen i övre hörnet också!
 
 
Små söta runda chipboardbokstäver
bildar ERIKA på vimpeln,
pappersspets av hjärtan
och ett blomhörn.
 
 
Kuvertet med sitt blomhörn på kuvertfliken.
Försökte ta upp färgskalan i mitt blomhörn.
 
 
Insidans mönsterpappersbitar
hade bara en blomma, 
så jag satte dit några extra.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kortet och kuvertet till slut som vanligt.
 
Idag har vi landat i Björkebo
och ikväll har vi varit på skördeauktion i Vallstakyrkan.
Jag ropade in äppelkaka (kan ju inte baka själv),
aroniasylt, äppelmos, morötter och kålrot.
Sen hade jag tur och vann en hink full av frukt, ost, kex,
konserver och godis. WOW!
Folkligt och fullsatt kan man säga!!
På vägen upp hämtade jag 5 l trattkantareller
som goa Annika H hade plockat
och lagt ut så fb - jag slog till direkt!!
Några blev god sås till dagens middag!
Imorgon ska vi kika om det finns några kvar
på våra vanliga ställen.
Älskar att plocka trattisar!!
 
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vilka fina färger och sen stilen, [lööööööööv]

2018-10-06 @ 11:42:52
Postat av: Rosa A

Åh så fint! Flygeln var hur söt som helst 😍 Kram!

2018-10-07 @ 15:48:14
URL: http://scraprosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0