12 april -19 Små enkla tackkort...

.... gjorde jag i all hast i veckan
när jag fick en idé att ge bort fem vårblomkrukor
och ville ha kort till.
Tiden var mycket knapp
så det fick bli små, enkla, snabbgjorda kort.
 
 
Korten mäter 10 x 7,5 cm,
alltså A7, och är dubbelvikta.
Jag skar färdiga A6-kortstommar i två delar
och dekorerade med olika spillbitar
och detta fina utstansade "tack".
 
 
 
 
 
Ett par av korten fick en kant runt spillbiten
och på de andra stansades hörnen
på spillpapperen.
 
Jag blev ganska nöjd med dessa enkla kort.
Är så glad för den här tack-dien.
Tyvärr vet jag inte var den kommer från - jo
jag har ju köpt den nån gång - men fabrikat???
Vet du, så hjälp mig gärna!!
 
Nu ska jag nog hoppa i säng,
för i morgon tidigt
kommer Åsa och hämtar mig till Bollnästräffen,
som firar 10-årsjubileum.
Längtar såå!!
 
 
Tack för att du kikade in!!
Efter helgen har jag nog mera att visa...
Kram!
 
 
  

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Tack diesen kommer från Gummiapan :) Snygga enkla tackkort. Dom är bra att ha i beredskap och den fina diesen är bara så snygg. /kram bibbi

Svar: Tack rara Bibbi! Du är då som en uppslagsbok (eller kanske man säger "Vikipedia" nuförtiden)!! Så bra att du vet, så jag kan skriva in det på magnetarket, där den ska sitta. Ja, tror jag ska göra en liten hög till att lägga i "bra-att-ha-lådan" - just de här var till mina kompisar i "Knep och knåp-gruppen" som jag scrappar med på onsdagskvällarna. Älskar den här dien - såå snygg - som du skriver. Ha det gott i solen! Kramisar!
MormorMargareta

2019-04-13 @ 09:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0