18 april -19 Romantik...

.... blev temat för det här kuvertet
och kortet till,
som jag gjorde när jag demonstrerade
kuvertvikning på Bollnästräffen.
 
 
Valde förstås ett ljuvligt "kuvertpapper",
detta från Prima, när jag skulle visa för andra
hur jag tänker när jag gör mina kuvert och kort.
Det här är ur serien Paris Flea Market: 
Rose du jardin.
 
 
Hade en kompis som hade den här fina
romantiska stämpeln med sig -
Tack Cicci för lånet!
Tyckte den passade så bra
till rosenmönstret på papperet.
Romantisk kant i grågrön cardstock
både bakom mönsterpapperet
((Cherry Lynn Horizon Square Boutique Stacker Frames)
och motivet (Spellbinders Floral Ovales).
 
 
Motivet är färglagt med Distress Markers
och kanterna på mönsterpapper
och motiv är chalkade med Creamy Brown.
Monterade med distanskuddar
och dekorerade med lite bling.
 
 
Insidans cardstockkant stansade jag
med en enklare scalloped kant
från Cherry Lynn
och jag skar ut en stor kvadrat i mitten,
för att använda den vita kortstommen till skrivruta,
så bara kanten blev kvar.
Dekorerade med överblivna bitar
av mönsterpapperet och bling.
Text får jag komplettera med 
när jag vet vem som ska få kortet.
 
 
Ett par ljuva rosenknoppar
fanns kvar till baksidan också
oah jag ville inte skymma dem med namnetiketten,
så den fick halka längre ner ;-)
"Stjärtstansen" har fått jobba här också,
liksom på framsidan.
Scallopedkanten är stansad med en mindre die
ur samma set som den jag använt på insidan.
 
 
Kuvertet med sitt kort - visst är det så ibland
och inte kortet med sitt kuvert ;-)
 
Sitter nu i vår lilla lya i Stockholm,
solen lyser och fåglarna kvittrar - härligt!!
Fina dagar väntar!
Hoppas du också ser fram emot en fin påsk!
Ha det gott! Kram!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh vilket ljuvligt kort och kuvert!

Svar: Tusen tack rara Pernilla! <3
MormorMargareta

2019-04-18 @ 12:09:12
URL: http://pernolpysslar.blogspot.se
Postat av: Eva

Mycket vackert och romantiskt kort. Du är en mästare på att ta vara på alla detaljer på de motivpapper du använder. Och dien är ju så vacker den också.
Här flödar sol och sommarvärme idag. Det var så underbart och bara sitta och njuta på terassen .Snart drar påsktjohej igång med vänner och familj.
Ha det gott i huvudstaden och Glad Påsk önskar Eva

Svar: Tack för bloggbesök och rar kommentar! Ja vi har ju också haft en otroligt varm, solig och skön påskhelg i Stockholm. Det fick till resultat att björkarna sprang ut - både med "musöron" och hängen med massor av pollen, så igår fick jag "too much" och fick hålla mig inne ;-)Hoppas du/ni haft en fin Påskhelg!
MormorMargareta

2019-04-18 @ 16:20:19
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0