2 april -19 Vårfåglar??

Ja, kanske - eller vinterfåglar??
 
Gav bort ett mönsterpapper till en vän
och sen fick jag tillbaka
några spillpappersremsor ;-)
Det fick förstås bli ett kort:
 
 
Vit kortstomme och en brun bas av cs,
som stansades i hörnen med "stjärtstansen"
Remsorna med fåglar (rödhakar?)
stansades också i hörnen
och satten utmed kanterna.
En gammal träklosstämpel - en av mina första
fick ge motivet, stämplad på craftpapper
med brun stämpeldyna.
Runt kanten la jag Stickles Platinum.
Bakom det stämplade motivet
satte jag en kakservett,
som jag delat på mitten för att få den lång.
Lite bling så fick det vara klart!
 
 
Min älsklingspenna Sakura Gelly Roll
Clear star # 700 använde jag till att
glittra runt papperskanterna.
Det är så enkelt - papperet får vara "linjal".
 
 
Det fanns bara liiite fågelpappersremsa kvar
så på andra kanten på insidan
doodlade jag lite med den där älsklingspennan.
Fin textstämpel från InkyWings
(kanske hÄnglar & Wings har den nu).
En fin utstansad kvist fick också dekorera.
Dien kommer från Cottage Cutz
och heter Bella leafy branch.
 
 
Mönsterpapperet var ju slut
så jag stansade  en fågelrad till baksidan
med en kantstans från Martha Stewart.
Sen fick det bli lite remsor av craftpapper
och en namnetikett.
 
Bara vitt köpekuvert till det här kortet.
 
Idag har jag haft invasion av kajor
i min trädgård.
De har hjälpt mig äta upp alla frön
som småfåglarna spillt i rabatten
under fågelmatarna.
Jag är såå tacksam!!
När alen snart blommat över ska jag ge mig ut
och försöka fixa lite i trädgården
innan björken ger mig husarrest igen.
 
Tack för att du hälsade på här hos mig!
Välkommen åter! Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Vackert kort med alla fåglarna. Fin text. Ha det bra. kram bibbi

Svar: Tack rara Bibbi! Alltid roligt med dina besök - och uppmuntrande ord!Ha nu en fin helg!! Kram på dig!
MormorMargareta

2019-04-03 @ 08:52:14
Postat av: Ann-Marie

Åh, vilket mysigt kort, lite burrigt med en klick färg, precis som det är så här tidigt på våren lite gråbrunt och några färgglada blommor som lyser upp tillvaron.

Kraaam
Ann-Marie

Svar: Ja, just idag är det bara gråskala här i Gävle - har snöat en dm blötsnö! Usch och fy!! Igår gick jag i bara koftan på promenaden och lyssnade till vårfåglarna. Imorgon lär det bli 10-11 grader varmt igen.... Aprilväder kallas det visst ;-)!Tack för visiten och rar kommentar!!
MormorMargareta

2019-04-03 @ 19:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0