29 april -19 Vårkänsla med craftpapper....

.... försökte jag mig på idag.
Har haft både motivpapper
och enfärgade papper av "kvistpapperstyp"
i mina gömmor ganska länge
och klappat på dem lite nu och då,
men inte hittat inspirationen.
 
 
Nu bestämde jag mig för att försöka
skapa något med dem ändå ;-)
Utmaningar kan ju vara bra - att göra
något, som man inte alls brukar...
Efter mycket funderande,
flyttande av papper och motiv,
insåg jag att jag behövde "tillsätta" lite vitt
för att skapa en kontrast.
Så här blev då framsidan.
 
 
Kortstommen är i grönt craftpapper,
Till "kanter" använde jag ritpapper
och som bakgrund till motiven naturfärgat craftpapper.
Texten har jag textat själv med vit penna
och så har jag dekorerat med en kakservett
i form av ett hjärta och vita halvpärlor.
Idag blev det ett "platt" kort,
utan distanskuddar ;-)
 
 
Insida med dekor av "pappersspets",
lite av mönsterbård från motivarket
och en skrivyta av ritpapper.
Som du ser har jag stansat ut ytan
med en die från Sizzix
med konkava hörn och en båge längst upp,
ur kvistpapperet.
 
 
Baksidan fick resten av fågel- och fjärilsbården,
som jag också använt på framsidan.
Använde min minsta namnetikett
för att inte dölja de söta talgoxarna.
 
Till det här kortet blir det bara ett köpekuvert,
så det är inte mycket att visa.
Därför slutar det här inlägget här.
Jag vet att kortet kommit till min vän,
så nu kan jag visa det.
 
Ha det gott min vän!
Kram och välkommen åter!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ett sött litet kort i vårens färger! Om jag fick ta bort pollen skulle detta vara den underbaraste tiden, antar att du håller med?

Svar: Håller helt med dig Ann-Marie! Nu är hösten min favoritårstid!! Våren får njutas inifrån genom fönstret - utom om det regnar eller snöar, som nu ett par dar. Trädgårdsarbete får vänta - kortmakeriet kan få mer tid. ;-) Tack för att du hälsar på här hos mig! Kram!
MormorMargareta

2019-05-04 @ 11:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0