5 april -19 Lite lapptäckskänsla...

.... tycker jag att det är på det här kortet.
Idén har jag sett nånstans på nätet, 
minns tyvärr inte var
och sparade ingen länk, så jag hittade inte tillbaka.
Detta är ändå helt min egen tolkning:
 
 
Spillpappersbitar av blåblommigt och -randigt papper
skar jag i 2 cm breda remsor.
Papperet var ganska tunt,
så jag limmade det på en blå cardstock
med dubbelhäftande tejp.
Lämnade en smal glipa mellan remsorna,
så att det blå lyste igenom.
Satte först två remsor på diagonalen
mitt på den blå kvadraten
och sedan de andra vinkelrätt mot dem.
 
 
Jag vek remsorna runt kanten
och fäste dem också på baksidan.
Fäste sen mitt "lapptäcke" på en blå cs-kvadrat
som är 1/2 cm större än den jag klistrade remsorna på
med dubbelhäftande tejp.
Allt monterades på en ljusblå matchande kortstomme
med distanskuddar.
 
Satte kakservett, stansade cirklar
och en fin stansad text mitt på kortet
och pyntade med blommor, blader och bling.
 
 
Insidan fick också remsor, blomma och bling.
Stansade ut en kvadrat med 
Crea Nesting Lies och satte i mitten.
Den fina kramstämpeln kommer från JaneDesign.
 
 
Baksidan fick en likadan kakservett
som sitter på framsidan,
cirklar och min namnetikett.
 
Vitt köpekuvert till detta kort
och det är ju inte mycket att visa ;-)
 
Nu gör jag helg!
Här har det snöat hela dan
efter att vi hade en varm och skön dag igår
då jag fick ta av mig jackan
och promenera hem i bara koftan.
Aprilväder!!
Imorgon säger smhi att vi ska ha 10-11 grader,
så då lär snön nog smälta bort
fast vi fick en dm idag.
Ha nu en fin helg du med!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Det här kortet gillar jag :) Vilket pilljobb med att få avstånden att stämma, men så snyggt när det blev klart. Fint med kakservetten, cirklarna med text och de fina blommorna med blad i hörnen. Aprilväder är det verkligen och nu ska det komma snö och minusgrader, precis när bilarna fått sommardäcken på. Vi får se hur prognosen stämmer. Ha en fortsatt bra helg. kram bibbi

Svar: Tack för ditt besök Bibbi och för dina fina kommentarer! Du ska veta att de uppskattas!! Det var faktiskt inte så svårt att få avstånden någotsånär - försök själv får du se!!Här är snöslaskigt och trist på vårblommorna. Hoppas de klarar sig! Önskar dig en fin fortsättning på helgen! Kram!!
MormorMargareta

2019-04-06 @ 09:12:09
Postat av: Eva

Vilken smart ide´ att ta vara på spillpapper. Det blev ett riktigt snyggt kort.
Här är det tackochlov ingen snö. Ganska vårlikt, vårblommor av olika slag, fåglar som kvittrar, men kalla nätter. Längtar efter den där riktiga gosiga vårvärmen.
Kram från Eva

Svar: Hej Eva - så roligt när du kikar in hos mig! Ja, jag har ju blivit en riktig spillpappersfia - tycker det är så roligt när jag kan ta vara på minsta bit ;-) Har alltid tyckt om att ta vara på det som andra tycker är mest "skräp" - sy om och greja var tidigare en favoritsysselsättning.Massor av vårkramar till dig!
MormorMargareta

2019-04-06 @ 11:30:07
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

En känsla av vår blandat, med kalla stråk. Så då är det ju verkligen ett vårkort! Fina små pillriga detaljer.

Svar: Tack goa Ann-Marie för besök och kommentarer!! Du ska veta att det uppskattas!! Ja visst har vi Aprilväder riktigt här i Gävle nu - precis som på kortet - is och snö på utslagna vårblommor - men det töar nog bort snart! Laddar med kort i varmare färger också!
Kram på dig!
MormorMargareta

2019-04-06 @ 18:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0