29 augusti -19 Springer ikapp...

.... med julkortstillverkningen "ett i veckan".
Hade tagit hem julkortsväskan, men se,
i ett skåp här hittade jag lite gamla julpapper,
bildet och texter - vilken tur!
 
 
Den här söta tösen fick en "fotomatta" av craftpapper,
som också fick bli kant bakom mönsterpapperet.
För att ta upp det ljusare röda i motivet
tog jag en ljusröd cardstock till kortstomme.
Skarven mellan mönsterpappersremsorna
dolde jag med ett naturfärgat band.
En av Åsas julpoststämplar låg i en ask
tillsammans med en utstansad grön bakgrund.
Satte den i hörnet och lät en stor grön blomma
sticka ut bakom mönsterpapperet där.
(Använde bara den halva som syns
och sparade resten till senare tillfälle ;-)  .)
 
 
Distanskuddar mellan papperslagren förstås.
En röd stjärna (av de där från DollarStore-påsen)
och röda halvpärlor fick fullborda.
 
 
Insidan fick också en bit av det fina julstjärnepapperet.
Tror det är ett gammalt Majapapper.
Texten fanns på ett klippark och stjärnan låg
på det där fatet, där jag lägger 
"sånt som blir över" ;-)
 
 
Anledningen till att jag måste skarva papperet på kortet
är ju att jag vill göra matchande kuvert.
Då måste jag skära till papper till det först
och får då bara två 6 cm breda remsor kvar
att göra kortet med.
Gillar att göra kuvert, så tar gärna den utmaningen ;-)
 
 
Lyckades faktiskt fixa en baksida också
trots att alla punchar och namnetiketter
nu är i Gävle.
Det fanns en utstansad scalloped oval på fatet
och så har jag en fin namnstämpel,
som jag fått av en vän.
Klippte ovalen efter prickkanten.
 
 
Ja, nu ligger ytterligare ett julkort i högen alltså
tillsammans med sitt kuvert - skönt!
 
Ett till har jag lyckats få till
men det spar jag till ett annat blogginlägg.
 
Idag har jag plockat svamp och svarta vinbär
innan störtregnet och åskan kom.
Härligt sen att sitta på altanen under taket
och rensa vinbär och svamp
medan regnet formligen trummade på taket
och åskan dindrade.
 
Imorgon packar vi, Kjell tar en sista cykeltur
och jag klipper gräset innan vi far hem.
En härlig Björkebosommar är tillända
men ser fram emot fina visiter här
under härliga höstdagar!
 
Ha det nu bra! Kram - och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Så då är du igång igen med dom, jag vet inte när jag kommer börja, fast jag gör några färre än du gör. *ler*

Jättemysigt kort med härliga julfärger!

Kramizar
Ann-Marie

Svar: Tack Ann-Marie - såå skönt att vara "på banan" igen ;-)Just idag kom jag "ikapp" _ fast det räcker ju inte längre än till måndag förstås....
Hoppas du får en riktigt mysig födelsedag imorgon! Åsa och jag ska åka på barndop vi.
Kram på dig!
MormorMargareta

2019-08-31 @ 18:18:58
Postat av: Maria

Det blir så fint när du sätter distanskuddar mellan pappren och får så fint djup i korten. Smart att göra egna kuvert så de passar korten, både i färg/mönster och storlek. Och smart att använda det som blir kvar till korten, spillpapper ska inte underskattas =) Härligt att komma in här och inspireras av dina julkort. Kram

Svar: Tusen tack! <3 Så roligt när du hälsar på här inne hos mig - och kommenterar, så jag ser vem som varit här! Kram!<3
MormorMargareta

2019-09-01 @ 12:50:09
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0