17 december -19 Minsta spillbit....

.....  kan man göra ett kort av.
 
 
Det här kortet är gjort av spillbiten
som blev över efter julkortet 
i inlägget "Stjärnklar natt",
som du kan se om du klickar på länken.
 
Det som fanns kvar var ovalen med stjärnorna.
Jag använde en guldig kortstomme
i A6-format (med kuvert) som fanns på
ICA MAXI för ett par år sen.
Stansade också en scalloped oval med en spellis
i guldigt papper, som jag satte bakom ovalen
och letade reda på en passande cardstock
i mina gömmor, som fick sitta längst bak.
Stansade hörnen med stjärtstansen
och dekorerade med lila blommor.
God Jul-dien är från Gummiapan.
 
 
Insidan med lila cardstock,
som jag stansade med den spellisdien
jag använde till framsidan och fick ett hål.
Sen stansade jag ett vitt ritpapper
med min favoritdie från Nellie's multi frames.
 Julhälsningsstämpeln är från JessInk.
Halvpärlor i guld i hörnen.
 
 
Baksidan fick också ha enbart cardstock,
eftersom mönsterpapperet ju är helt slut,
men jag stansade det med stjärtstansen
och satte en stansad kant i lite ljusare lila
(lika de ljusare blommorna på framsidan),
så det fick duga ändå!
 
Guldkuvert till - men det
brydde jag mig inte om att fota.
 
Nu är nog alla julkort postade
som ska med posten.
Några lämnar jag över när jag träffar
familj och vänner.
Alla är inte bloggade, 
så det kommer nog att dyka upp nåt här igen.
Nu städar jag i kortmakeriet
och sen ska här göras Grattiskort
för hela slanten - födelsedagar stundar!
 
Kul att du tittade in - välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ojoj så snyggt! Läcker text och fint med stjärnorna. Kram

Svar: Tack goaste! <3 Kram!
MormorMargareta

2019-12-19 @ 20:01:38
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0