18 december -19 Sista spillbitarna...

..... av detta silverglittrande papper
gav inte mindre än två kort.
Här kommer det första:
 
 
Jag har använt A6-kort (och kuvert)
som fanns på ICA MAXI förra året,
som bas till båda.
Använde matchande grön cardstock
att "skarva" med och använda som ram.
Ett silvrigt band och några utstansade granar
i vit blank cardstock ur mina gömmor
passade bra till de silvriga träden på spillpapperet.
Kompletterade med glittriga stjärnor
och halvpärlor i silver.
 
 
Insidan fick förutom en liten spillbit
en snöstjärna stansad med punch
från Martha Stewart: Glacial snowflake.
Jag satte också dit en silverstjärna
ur min jättepåse med massor av olika stjärnor från Dollar Store.
Fin textstämpel som jag glömt var den kommer ifrån.
 
 
Enkel baksida
 
Nästa kort med samma spillpapper
(Snett fotat - men det får duga)
 
 
Här har jag kompletterat med silverpapper
och matchande lila cardstock.
Använde min konkava hörnstans
från ek-success och satte silverpärlor
och lila bling i hörnen.
Det silvriga bandet med julhälsning och granar
passade ju här med.
 
 
Insidan där jag använde en sizzixdie
med konkava hörn till ett "hål"
där jag satte vitt ritpapper
att stämpla julhälsning och skriva på.
 
 
Den allra sista lilla pappersbiten
fick dekorera den här baksidan.
Nu är det helt finito!! ;-)
 
Slut för idag!
Tack för idag!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fina kort och så snyggt med lite lila i julkorten =) Önskar dig en god jul och ett gott nytt år! kram

Svar: Tusen tack min vän! <3Kram!
MormorMargareta

2019-12-19 @ 20:00:15
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0