9 december -19 Längtar efter snö....

.... som ligger kvar och lyser upp mörkret.
Vi får snö - sen regn - sen mera regn
 och sen snö, som strax tinar bort.
Trist!!
 
 
Tröstar mig med snöyrebild på julkort.
Tror bilden kommer från ett klippark
från Slöjd Detaljer.
Spillpapper i blekblått och blekgrönt
som jag "lyfte" med detaljer i blåaste blått.
Kanterna är stansade med dies från
Crea Nest Lies XXL-set med kvadrater
respektive rektanglar.
 
 
Dubbel rosett knuten med hjälp av
en matlagningsgaffel i plast,
ett så bra verktyg!
God Jul-dien är från Gummiapan.
Stansade lite järneksblad med en die
som fanns med tillsammans med kransen
jag använde på gårdagens kort.
Distanskuddar mellan papperslagren förstås.
 
 
Spillpapperet räckte till insidan också
men inte till ett kuvert.
Mera järneksblad och röda halvpärlor,
som bär och som dekor.
Den blå kanten är, som ofta på mina kort,
det spill som blev över efter att jag stansat
kanten på framsidan.
 
 
Enkel baksida, som vanligt.
 
Idag tror jag att jag "gått i mål" med julkorten.
91 julkort totalt har jag gjort och jag tror
att det räcker.
Nu ska de skrivas och skickas.
 
Fortsätter att längta efter snö!
Hoppas att den som faller ikväll 
får ligga kvar, fast smhi verkar inte tro på det.
 
Välkommen åter hit om du vill ha mer kortinspiration,
för jag har fler kort att blogga,
både julkort och andra.
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, de där spetskanterna är så himla fina och snygg rosett! Måste kolla in videon Åsa gjort och testa =) Skönt att vara i mål med julkorten, helt otroligt att du gjort 91 st, bra kämpat! Tack för dina svar på mina kommentarer, så gulligt av dig <3 Kram

2019-12-10 @ 20:36:19
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0