26 februari -19 Spillpappersblommor....

... på dagens grattiskort.
Enkelt kort idag - nästan CAS
(Clean and Simple).
 
 
Stansade ut blommor ur spillpappersbitar
med dies från Sizzix Thinlits:
Flowers with Heart Petals & Stem.
Jag har glittrat ståndarna med Wink of Stella.
Sen fäste jag dem med en minibrad
som jag stack genom en liten silvrig metallstjärna.
Det fick bli pistillerna ;-)
Även Grattis fick glitter av Wink of Stella.
 
 
Cardstocken bakom mönsterpapperet
är stansat med Big Scalloped Sqares
från CC Designs #1 CCC008
Som du ser har jag böjt bladen på blommorna
och pistillerna lite med hjälp av mitt "universalverktyg"
virknålen - i detta fall skaftet ;-)
 
 
Insidans "hål" för skrivyta
kom lite snett idag - men det får duga ;-)
Text ska jag stämpla eller skriva
när jag vet vem som ska ha kortet.
Likadan blomma som på framsidan
räckte ett av de rödaktiga papperen till.
Dessutom fick jag till ett litet hjärta,
som också är stansat med blomdien:
det är ett av blombladen!!
 
 
Baksidan fick dekor av små rester
av spillbitarna.
De är så små att jag har fått
skarva dem under namnetiketten.
Inget matchande kuvert
till detta spillpapperskort förstås.
 
Härlig solig "vårdag" idag
med skön och ganska lång promenad.
Min krånglande tåled var snäll idag,
så jag fick flanera länge i solen - såå skönt!
Nån dag till med vårväder
lovar smhi - sen kommer vintern tillbaka här.
Snö och kyla lovas till helgen.
Nåja - det skjuter väl upp polleneländet!
 
Ha det gott!
Välkommen åter!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Enkelt kort ja men det är just det som tilltalar mig. Jättevackert.

2019-02-27 @ 09:40:42
Postat av: Anonym

Enkelt kort ja men det är just det som tilltalar mig. Jättevackert. Hantverkarglädje

Svar: Tack! Roligt att du gillar kortet! Kram!
MormorMargareta

2019-02-27 @ 09:42:28
Postat av: Åsa

Jättefint kort med fina blommor och metalldelarna under bradsen blev kanon.

Svar: Tack goa Åsa! Ja kul att jag kom på det där med metalldetaljerna - man glömmer mellan varven!! <3
MormorMargareta

2019-02-27 @ 13:11:40
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0