19 januari -19 Lite för sent....

.... kommer här julkortet för vecka 2:
 
 
Söta små fåglar på en färdig tag inspirerade
och jag använde en grön kortstomme.
Stansade en vit spetskant med min fina
Crea Nesting Lies XXL #70 - älskar
den kanten!!
Ett rött anonymt mönsterpapper,
som också blev kuvertpapper.
satte ett gammalt notpapper över pappersskarven
och en pappersspets.
Stjärnorna kommer från den där jättepåsen
Åsa köpte på DollarStore för 30:-.
Den kommer nog att räcka livet ut ;-)
 
 
Som vanligt har jag använt distanskuddar
när jag monterat de olika lagren
och böjt hörnen på tagen
pch stjärnornas flikat lite.
 
 
På kuvertet kan du se det fina stjärnmönstret
lite bättre - det matchar den gröna kortstommen
och stjärnorna på kortet.
 
 
På insidan fick lite av baksidan på papperet
också vara med överst.
Stämplade fel, så jag fick rädda det
genom att stämpla om och stansa ut
med en rektangel med den fina kanten
och sätta lite grön cs bakom.
Får nog plats med våra namn här emellan ändå.
Fyllde i en av de lite difusa blommorna
på mönsterpapperet med glitterpennan
Sakura Gelly Roll Clear Star.
 
 
Baksidan.
Om man inte har en så lång die
som man vill ha till baksidan
så kan man ju skarva bakom namnetiketten ;-)
 
 
Ja det här var alltså julkort för v 2.
Nu får jag sätta fart - v 3 är snart slut!!
 
Har startat en storröjning i kortmakeriet,
rensat och organiserat om
och är väl snart klar,
men oj vilken massa grejor där finns!!!
Har nog mer mönsterpapper
än jag kan göra av med under min livstid!!
(Och ändå gör jag spillpapperskort ;-) !)
Ska bli kul att få färdigt
och inspirerande att sätta sig ner 
och göra kort sen, när allt är på plats!!
 
Kallt och snöigt nu i helgen,
men soligt och vackert!
Hoppas du har det gott!
Tack för besöket - kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0