24 juni -19 Kloka ord....

.... av en presidenthustru
är väl värt att sprida, tycker jag.
 
 
En gammal spillbit i brunt och blått
inspirerade idag.
Texten, som är en stämpel från Slöjd Detaljer,
stämplade jag på en blåprickig spillbit
och stansade ut den med en hjärtedie.
Storleken större använde jag
till den rödbruna ramen bakom,
som är stansad ur den bruna cardstocken
som sticker fram längst ut i kanten.
 
 
Distanskuddar mellan de olika lagren förstås
och blommor i blått.
Bladen är stansade med en punch,
som jag lånade av en vän på en träff.
Rosetten i snyggt skrynklat blått band
knöt jag med hjälp av en matlagningsgaffel.
 
 
Insidan fick skrivyta i utstansat hjärta
och blå kant men ingen brun,
för den cardstocken räckte inte.
Lite dekor och en text jag köpt
begagnad på facebook.
 
 
Inget kuvert till detta spillpapperskort
men en enkel baksida blev det
i alla fall.
 
Nu ska jag försöka få med Kjell
på en promenad ner till älven.
Han har luftat sin landsvägscykel
en 3-4 mil idag, 
så vi får se om det går...
Ha en skön vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: bibbi

Jättefint kort i fina färger och en vacker text, både på ut- och insida. Ha en skön fotsättning på veckan. kram bibbi

Svar: Tusen tack Bibbi!! Du gör mig alltid så glad! <3 Ha en fin fortsättning på veckan du också! Kram!!
MormorMargareta

2019-06-25 @ 14:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0